آفتاب
در پاسخ به ادعاهای ترکیه؛

رهبر کردهای سوریه: طرحی برای تشکیل کشور کردها نداریم

رهبر کردهای سوریه: طرحی برای تشکیل کشور کردها نداریم

صالح مسلم اظهار داشت که یگان‌های حمایت مردمی، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) هستند قصد ایجاد "کریدور کردی" را که احتمالا زمینه تشکیل کشور مستقل کرد را در سوریه ایجاد می‌کند، ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صالح مسلم، رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در مصاحبه با حریت گفت: اجازه بدهید که من همین الان به شما بگویم که ما پروژه‌ای با هدف تشکیل کشور کرد در دست نداریم. سخنان وی در واکنش به نگرانی‌های روز افزون مقام‌های آنکارا مبنی بر تمایل کردهای سوریه برای داشتن کشور خود مختار کرد در مرز سوریه و ترکیه مطرح شد.

صالح افزود: خداوند کردها در سوریه را در مرز با ترکیه قرار داده است. کردها هم در آنجا زندگی می‌کنند. ما باید چه کار کنیم؟ آیا باید خاک و وطنمان را ترک کنیم چون ترکیه ناخشنود است؟ این نگرانی‌ها بی‌پایه و اساس و شرم آور است. اشاره وی به برخی گزارش‌های خبری در ترکیه بود که می‌گویند حزب اتحاد دموکراتیک سوریه بسیار خطرناک‌تر از داعش است.

وی افزود: نگرانی‌ ما حفاظت از خودمان و مردمان از خیانت داعش است. داعش در شهر مهم تل ابیض در شمال سوریه که هم مرز ترکیه است مرتکب اقدامات وحشیانه بسیاری شده است.

صالح مسلم با اشاره به ادعاهای اخیر گفت: چنین گفتمانی ممکن است تنها یک هدف داشته باشد و ‌آن ایجاد اختلاف میان عرب‌ها و کردها در این منطقه است.

این سرزمین جایی است که کردها، عرب‌ها و ترکمان‌ها در صلح کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد. بنابراین آنکارا نباید درباره اظهارات مختلف و بین‌المللی نگران باشد. مردمی که از تل ابیض به ترکیه رفته بودند، الان در حال بازگشت به وطن خود هستند. این چه ایرادی دارد؟

وی تاکید کرد: ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه حمایت می‌کند چون که آن را قابل اعتمادترین گروه در منطقه می‌داند. اروپا نیز به ما اعتماد دارد.

انتهای پیام

کد N868074

وبگردی