آفتاب

جشنواره نمادهای شهری رضوی در قم برگزار می‌شود

جشنواره نمادهای شهری رضوی در قم برگزار می‌شود

شهر مقدس قم میزبان جشنواره نمادهای شهری رضوی، از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شد.

شهر مقدس قم میزبان جشنواره نمادهای شهری رضوی، از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دبیر جشنواره نمادهای شهری رضوی، با اعلام این خبر گفت: استفاده از نمادها و المان‌های شهری یکی از تاثیرگذارترین موضوعات در فرهنگ سازی رضوی است که نصب آن‌ها در میادین و مکان‌های پررفت و آمد شهر می‌تواند نقش بسزایی در این خصوص داشته باشد.

سیدرسول موسوی‌نژادیان، سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، اظهار کرد: یکی از نکات مهم در برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) استفاده از ظرفیت‌های تخصصی، مجریان برگزاری برنامه‌هاست و از آنجایی که جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) تاکید بسیاری در برگزاری تخصصی جشنواره‌ها دارد باید از وجود دبیران تخصصی در برنامه‌های خود استفاده کند.

وی ادامه داد: اغلب هنرمندان برای شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی به این نکته توجه دارند که متولی برگزاری و دبیر اجرایی آن جشنواره به عهده شخصیت‌های هنری هست یا خیر، چرا که سیاست‌های جشنواره‌ها براساس دبیران طراحی و ابلاغ می‌شود و بایستی که دبیران اجرایی تسلط فنی به موضوعات جشنواره‌ها داشته باشند.

موسوی‌نژادیان افزود: در همین راستا مرتضی گودرزی، یکی از اساتید بزرگ هنر مجسمه سازی به عنوان دبیر جشنواره نمادهای شهری رضوی و استاد شیخ الحکما نیز از بزرگان هنر مجسمه سازی به عنوان رئیس هیئت داوران با این جشنواره همکاری خواهند داشت، همچنین دو داور در حوزه محتوایی و 5 داور در حوزه تخصصی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تشکیل اتاق فکر جشنواره نمادهای شهری رضوی، گفت: شهرداری و حوزه زیباسازی شهرداری می‌تواند بهره‌بردار اصلی اتاق فکر جشنواره باشد چرا که بیان نقطه نظرات هنرمندان در حوزه هنرهای تجسمی می‌تواند در زیباسازی شهری به مسئولان شهرداری کمک شایان توجهی کند.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان این‌که «شهرداری‌ها گسترده‌ترین نهاد عمومی خدمت رسان به مردم در سطح کشور هستند» گفت: در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) باید به حضور این نهاد عمومی توجه جدی شود.

وی تاکید کرد: روزانه هزاران نفر در مراکز پررفت و آمد شهر همچون میادین شهر عبور و مرور دارند که استفاده از نمادها و المان‌های شهری در این نقاط یکی از تاثیرگذارترین موضوعات در فرهنگ سازی رضوی است که می‌تواند نقش بسزایی در این خصوص داشته باشد.

موسوی‌نژادیان اشاره‌ای به جدول زمانبندی جشنواره نمادهای شهری رضوی داشت و گفت: نیمه ابتدایی خرداد ماه داوری مرحله اول جشنواره بود که این مرحله به صورت طراحی مکتوب و آپلود اثر در سایت جشنواره بود و پس از اعلام نتایج اولیه هنرمندان می‌بایست ماکتی با ابعاد مشخص ذکر شده در فراخوان جشنواره از اثر تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی از تشکیل نمایشگاهی از آثار هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره خبر داد و گفت: برای هر اثر راه یافته به بخش نمایشگاهی کمک هزینه ساخت به مبلغ 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره نمادهای شهری رضوی تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش حجم و نقش برجسته برگزار خواهد شد که در هر بخش به 5 اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «ابعاد آثار نمایشگاهی در ابعاد کوچک و ماکت خواهد بود» افزود: برای انعکاس زحمات هنرمندان در سطح کشور تصاویر آثار در قالب کتاب چاپ و منتشر شده و سایر استان‌ها در صورت تمایل به ساخت این آثار اطلاعات هنرمندان صاحب اثر در اختیارشان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N867890

وبگردی