آفتاب
تاج گردون در مخالفت با استیضاح فانی:

هیچگاه استیضاح وزرای آموزش وپرورش موجب بهبود اوضاع نشده است

هیچگاه استیضاح وزرای آموزش وپرورش موجب بهبود اوضاع نشده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مخالفت با استیضاح فانی گفت: در طول تاریخ مجلس استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیشترین تعداد را داشته است اما هیچ استیضاحی موجب بهبود وضع موجود نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر در ادامه جلسه بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش غلامرضا تاج گردون در مخالفت با استیضاح فانی ضمن تشکر از فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه شب گذشته با کارگزاران نظام گفت: نمایندگان برای پاسخ به مطالبه جامعه فرهنگیان از ابزار استیضاح استفاده کردند.

نماینده مردم گچساران در مجلس استیضاح را حق نمایندگان خواند و گفت: دولت باید به استیضاح توجه کافی کند ایرادات نمایندگان در مورد کمبودها در وزارت آموزش و پرورش به جا است ما هم این ایرادات را قبول داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح اهداف استیضاح ها گفت: هر استیضاحی سه هدف دارد اول اصلاح وضع موجود، دوم جلوگیری از یک انحراف جدی در عملکرد وزیر و سوم پاسخ به رفتار دولت.

وی با بیان اینکه استیضاح امروز این سه هدف را ندارد گفت: اگر این استیضاح اتفاق بیفتد معلوم نیست وضعیت وزارت آموزش و پرورش بهتر شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار داشت: در طول تاریخ مجلس استیضاح وزیر آموزش و پرورش بیشترین تعداد را داشته است اما هیچ استیضاحی موجب بهبود وضع موجود نشده است.

نماینده مردم گچساران تصریح کرد: نداشتن نگاه سیستمی به موضوع آموزش و پرورش باعث می شود با نگاه های سطحی به مشکلات این وزارتخانه سرپوش گذاشته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه استیضاح امروز دلسوزانه است اما پاسخی مناسب به دغدغه فرهنگیان نیست اظهار داشت: استیضاح امروز نتیجه نخواستن های دیروز و نتوانستن های امروز است.

وی افزود: ما وضعیت معیشت فرهنگیان را می دانیم و به آنها می گوییم حال که نمی توانیم مشکلات شما را حل کنیم استیضاح می کنیم.

این نماینده حامی دولت اظهار داشت: آیا عملکرد فانی از نظر اقتصادی، اجتماعی و برنامه ریزی به گونه ای است که موجب انحراف جدی می شود؟ آیا به وزیر آموزش و پرورش امکاناتی دادیم که بد توزیع کرده است؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ظرف بودجه و امکانات ما همین است فرهنگیان مطالباتی دارند که حق است سهم ما، گذشتگان، وزیر و دولت و همه کسانی که دخیل در اصلاح امور هستند در حل مشکلات فرهنگیان چقدر است؟

نماینده مردم گچساران تصریح کرد: همه باید برای حل مشکلات فرهنگیان نقش ایفا کنیم اما آیا پولی وجود داشت و ما خرج نکردیم. متناسب با سهم وزیر از مشکلات او را زیر سوال ببرید.

وی گفت: پول و منابع نفتی ما همین است گزارش تفریغ بودجه ۹۳ نشان می دهد ۱۱۰ درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش محقق شده است یعنی علاوه بر تحقق بودجه این وزارتخانه ۱۰ درصد نیز از منابع دیگر به این وزارتخانه اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: این استیضاح یک فرصت است این صدای نمایندگان مردم را چه موافق و چه مخالف بشنوید مطالبه استیضاح کنندگان مطالبه فرهنگیان است.

نماینده مردم گچساران با تاکید بر اینکه با مقایسه میان آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه ها نباید احساس دوگانگی را میان فرهنگیان و سایر کارمندان ایجاد کنیم گفت: ما برای حل مشکلات وزارت بهداشت یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده را به این وزارتخانه اختصاص دادیم. سهم وزارت آموزش و پرورش از سال ۹۲ تا ۹۴ دو درصد افزایش یافته است و بیش از این با توجه به وضعیت بودجه نمی توانیم سهم این وزارتخانه را افزایش دهیم.

وی با اشاره به افزایش ۲۴۷۷ میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش در سال جاری گفت: سرانه مدارس در سال جاری از ۱۰ میلیارد تومان به صد میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه یکی از اهداف استیضاح را پیام به دولت خواند و گفت: این مجلس وزیر علوم و تحقیقات را استیضاح کرد و با حذف وزیر پیامی به دولت داد که پاسخی به رفتارهای دولت بود، در اواخر دولت احمدی نژاد وزیر کار استیضاح شد که برای پاسخ به رفتار دولت بود.

نماینده مردم گچساران افزود: اما با استیضاح وزیر آموزش و پرورش پاسخ به چه رفتار دولت می خواهیم بدهیم.  

به گزارش مهر تعداد زیادی از نمایندگان با فریادهای احسنت اظهارات تاج گردون را تایید کردند.

وی اظهار داشت: فانی شومن و خالی بند نیست و فردی ساده است که همین امر بنده را تشویق کرد در مخالفت با استیضاح وی صحبت کنم.

 

 

کد N867801

وبگردی