آفتاب

استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در 6 کشور اروپایی

استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در 6 کشور اروپایی

دولت آمریکا قصد دارد تا به بهانه محافظت از متحدان ناتو در شرق اروپا علیه تهدیدات روسیه و گروه‌های تروریستی، حدود 250 تانک، خودرو زرهی و سایر تجهیزات نظامی را در شش کشور اروپایی از جمله کشورهای شوروی سابق مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "اشتون کارتر"، وزیر دفاع آمریکا این خبر را در دیدار با وزرای دفاع استونی، لتونی و لیتوانی در شهر تالین و یک روز پس از آن که گفت آمریکا سایر تسلیحات، هواپیما و نیروی نظامی از جمله کماندوها را به نیروهای واکنش سریع جدید ناتو اضافه می‌کند، اعلام کرد.

ایالات متحده آمریکا مدعی است که با این اقدام از اروپا در برابر تهاجم بالقوه روسیه از شرق و گروه تروریستی داعش و سایر افراط‌گرایان خشن دفاع می‌کند.

وزرای دفاع حوزه بالتیک بی‌تعارف درباره تهدیدی که از سوی روسیه وجود دارد و نیز تازه‌ترین طرح نظامی که نشان‌دهنده همبستگی در سراسر این منطقه و در ناتو است، سخن گفتند.

سون میکسر، وزیر دفاع استونی گفت که رهبران حوزه بالتیک قصد آغاز رقابت تسلیحاتی جنگ سرد و یا مسابقه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در زمینه «تانک در مقابل تانک» را ندارند اما تشدید حضور نظامی می‌تواند یک عامل بازدارنده در مقابل روسیه باشد و محاسبات را تغییر دهد.

میکسر با بیان اینکه استونی آماده پذیرش فوری تجهیزات است، گفت: در شرایط کنونی جهانی روسیه همتراز آمریکا و ناتو نیست اما پوتین معتقد است که در این گوشه دنیا قدرت برتر است. هر بسته از تجهیزات برای مجهز کردن یک دسته و یا گردان نظامی کافی خواهد بود و در پایگاه‌های موقت بلغارستان، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان و رومانی مستقر می‌شود.

اشتون کارتر گفت که این تجهیزات احتمالاً برای آموزش و تمرینات نظامی در سراسر این منطقه جابجا می‌شود.

رئیس پنتاگون در کنفرانس خبری خود گفت: ما قصد داریم تا بسته‌های تجهیزات را توزیع کرده و دوره‌های آموزشی داشته باشیم. این تجهیزات ثابت نخواهند بود. هدف این است که آموزش بیشتری صورت بگیرد و جابه‌جایی نیروی بیشتری در اروپا داشته باشیم. حضور آمریکا طولانی خواهد بود و نیروها همواره در سطح آمادگی بالا خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به مانور آمریکا در دریای بالتیک گفت: ارتش آمریکا بسیار بسیار حضور آشکاری در اروپا دارند.

انتهای پیام

کد N867791

وبگردی