آفتاب

از بین رفتن املاح مفید توسط دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

از بین رفتن املاح مفید توسط دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: دستگاه‌های تصفیه آب خانگی بسیاری از املاح مفید را که برای بدن لازم است از بین می‌برند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، مجید عبداللهی با تاکید بر سلامت آب شرب روستایی، اظهار کرد: در همه شهرستان‌ها آزمایشگاه‌هایی فعالیت می‌کنند که آزمایش‌های میکروبیولوژی آب را انجام می‌دهند به همین دلیل نیازی به دستگاه‌های تصفیه آب خانگی نیست.

وی تصریح کرد: این دستگاه‌ها بسیاری از املاح مفید مانند کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم و ...موجود در آب را از بین می‌برند.

عبداللهی با اشاره به اینکه آب حاصل از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، آب مقطری می‌شود که نه تنها هیچ خاصیتی برای بدن ندارد بلکه مضر هم هست، گفت: چون این آب درون سماور رسوب نمی‌کند مردم اشتباه تصور می‌کنند و راضی به نظر می‌رسند در حالی که مصرف آب تصفیه شده با این دستگاه‌ها در دراز مدت عوارض بدی برای بدن ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در همه روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران کلرسنجی صورت می‌گیرد و مشکلی در بهداشت آب شرب نداریم، افزود: در روستاهای غیر تحت پوشش نیز کلر به صورت رایگان در اختیار هیات امنای آب روستایی قرار می‌گیرد.

عبداللهی درباره ماده جایگزین کلر در آب شرب گفت: طرح جایگزینی آب ژاول به جای کلر را سال گذشته به صورت پایلوت در روستاهای محمودآباد شروع کردیم و نتیجه مطلوبی گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: با موفق بودن این طرح در ضدعفونی کردن و گندزدایی آب در روستاهای آمل، جویبار، نور، کلاردشت و قائمشهر، این طرح در بقیه روستاهای شهرستان‌های استان مازندران به تناوب در دست اجرا است.

انتهای پیام

کد N867747

وبگردی