آفتاب

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به اعتصاب غذای خود پایان داد

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به اعتصاب غذای خود پایان داد

رهبر محبوس اپوزیسیون ونزوئلا پس از اجابت یکی از درخواست‌هایش توسط دولت مبنی بر تعیین تاریخ دقیق برگزاری انتخابات پارلمانی به اعتصاب غذای 30 روزه خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "لئوپولدو لوپز"، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در 2014 و به خاطر دست داشتن در تظاهرات خیابانی ضد دولتی که بیش از 40 کشته بر جای گذاشت، دستگیر و زندانی شد. حامیانش وی را "زندانی سیاسی" می‌خوانند در حالیکه "نیکولاس مادورو"، رئیس‌جمهوری ونزوئلا این مساله را رد کرده و وی را مجرم می‌داند.

لوپز در نامه‌ای خطاب به همسرش نوشت: ما این اعتراض را برای این آغاز کردیم تا به ونزوئلایی‌ها نشان دهیم که می‌توانند در شرافت و بزرگی زندگی کنند. من این اعتصاب غذا را تمام می‌کنم اما به مبارزه ادامه می‌دهم.

"دانیل سبایوس"، شهردار سابق سن کریستوبال نیز که از سال گذشته میلادی به اتهام دامن زدن به اعتراضات ضد دولتی در غرب ونزوئلا در زندان به سر می‌برد، اوایل ماه جاری میلادی به اعتصاب غدای خود پایان داد.

لوپز خواهان آزادی زندانیان سیاسی و حضور ناظران بین‌المللی در روند انتخابات پارلمانی ششم دسامبر 2015 شده است.

در همین حال، این دو اپوزیسیون محبوس ونزوئلایی به نمادهایی برای فعالان بین‌المللی حقوق بشر تبدل شده‌اند به طوری که دزموند توتو، سراسقف آفریقای جنوبی برنده جایزه صلح نوبل این دو را "زندانیان عقیده" نامیده است.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که از تصمیم لوپز برای پایان دادن به اعتصاب غذای 30 روزه استقبال می‌کند.

انتهای پیام

کد N867618

وبگردی