آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و آمریکا

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه مصر و آمریکا

وزیران امور خارجه مصر و آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی تازه‌ترین تحولات خاورمیانه و روابط قاهره-واشنگتن را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مقدمات برگزاری گفت‌وگوهای راهبردی مصر و آمریکا را که قرار است روزهای 28 و 29 ژوئیه در قاهره برگزار شود، مورد بررسی قرار دادند.

بدر عبد العاطی، سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد، سامح شکری و جان کری زمنیه‌های تقویت هر چه بیشتر روابط و همکاری دو کشور در موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، امنیتی و فرهنگی را بررسی کردند.

عبد العاطی افزود، وزرای خارجه مصر و آمریکا در این تماس تلفنی برخی مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه دو کشور از جمله مبارزه با تروریسم و همکاری دو طرف در این زمینه، تحولات فلسطین، نشست اخیر کمیته ویژه وزرای خارجه عرب برای پیشبرد روند صلح و پایان اشغالگری اسرائیل، اوضاع داخلی لیبی و راه‌های حل سیاسی بحران این کشور و نیز مبارزه با گروه‌های تروریستی در لیبی را بررسی کردند.

بحران سوریه و نتایج دومین کنفرانس مخالفان سوریه در قاهره و تحولات عراق و یمن از دیگر موضوعات مورد بحث وزرای خارجه مصر و‌ آمریکا در این تماس تلفنی بود.

انتهای پیام

کد N867372

وبگردی