آفتاب
مشاور امنیت ملی پاکستان:

نمایندگان افغانستان و طالبان به زودی دیدار می‌کنند

نمایندگان افغانستان و طالبان به زودی دیدار می‌کنند

مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد، نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان تا پایان ماه جاری میلادی با هم دیدار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری بخدی، سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و امور خارجی نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در مورد محل و تاریخ دقیق این ملاقات چیزی نگفته است.

رسانه‌های پاکستانی از قول سرتاج عزیز گزارش دادند که پاکستان دیداری را میان نمایندگان افغانستان و طالبان در شهر ارومچی چین سازماندهی کرده است.

مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان گفت که دیدار نمایندگان طالبان و حکومت افغانستان در اواخر ماه جاری، دومین دیداری است که از سوی پاکستان برنامه‌ریزی می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که چندی پیش هیاتی از افغانستان به ریاست محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی برای شرکت در نشستی به اسلو سفر کردند. در این نشست نمایندگانی از گروه طالبان نیز حضور داشتند. هیات دولت افغانستان و نمایندگان طالبان در حاشیه این نشست با هم دیدار و مذاکره کردند.

سرتاج عزیز در اظهارات تازه خود در مورد روند صلح افغانستان گفت که در سه ماه آینده پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به میان خواهد آمد.

او همچنین در مورد تفاهمنامه تبادل اطلاعات میان اداره امنیت ملی افغانستان و سازمان اطلاعات پاکستان گفته است که این پیمان به تامین امنیت منطقه کمک خواهد کرد. سرتاج عزیز امضای این تفاهمنامه را برای افغانستان و پاکستان مفید خواند.

مشاور امنیت ملی پاکستان در حالی از امضای تفاهمنامه میان دو کشور صحبت می‌کند که مقام‌های افغانستان امضای این تفاهمنامه را رد کرده‌اند. محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری پیش‌تر اعلام کرد که هیچ سندی در راستای تبادل اطلاعات میان کابل و اسلام آباد امضا نشده است.

انتهای پیام

کد N867367

وبگردی