آفتاب

مقاله سفیر سابق اسرائیل درباره اوباما جنجال آفرین شد

مقاله سفیر سابق اسرائیل درباره اوباما جنجال آفرین شد

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا پس از آن که در مقاله‌ای مدعی شد که گرایش باراک اوباما به سمت اسلام را درک می‌کند، مورد انتقاد گسترده مقامات این رژیم قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از پایگاه پولتیکو، مایکل اورن، سفیر سابق اسرائیل در آمریکا اخیرا در مقاله‌ای با عنوان "چطور اوباما به جهان اسلام اعتماد کرد" نوشت که در سمت سابقش زمان قابل توجهی را صرف درک جهان‌بینی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا کرده است.

اورن در این مقاله که در مجله فارین پالیسی منتشر کرد، نوشت: نگرش‌های اوباما در قبال اسلام به وضوح ریشه در تعاملات شخصی وی با مسلمانان دارد. این تعاملات اوباما به طور دقیق در کتاب خاطرات او با نام "رویاهایی از جانب پدرم" توصیف شده‌اند. اوباما با اشتیاق از روستاهای کنیا، جایی که او پس از سالها آوارگی، بودن در خانه را احساس کرد و همچنین درباره تجارب دوران کودکی‌اش در اندونزی می‌نویسد.

سفیر سابق اسرائیل در آمریکا همچنین خاطرنشان کرد: من می‌توانم ببینم که چطور کودکی که توسط یک مادر مسیحی رشد یافته خود را همچون پلی که مادرش را با دو شوهر مسلمانش پیوند می‌دهد می‌داند. من همچنین می‌توانم بفهمم چطور رها شدن این کودک از سوی این مردان او را سالها بعد وادار می‌سازد تا از سوی هم مذهبان آنها مورد پذیرش قرار بگیرد.

در پی مطرح کردن این اظهارات از سوی اورن، یک سازمان مردم نهاد بین‌المللی مبارزه با یهودی ستیزی به نام "لیگ ضد افترا زنی" این مقاله اورن را "نابخردانه و غیرموجه" خواند.

آبراهام فاکسمن، مدیر این گروه گفت که اورن باید اظهاراتش درباره اوباما را که رنگ و بوی تئوری توطئه دارند، پس بگیرد.

چند مقام اسرائیلی نیز این مقاله اورن را محکوم کردند. یئیر لاپید،‌ وزیر دارایی سابق اسرائیل و رهبر حزب میانه روی یش عتید به یک پایگاه خبری اسرائیلی گفت که این مقاله اورن "شبه تحلیلی روانشناختی بر پایه هیچ " است.

همچنین تزیپی هوتوولی، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به یک پایگاه خبری گفت که مقاله اورن نشان دهنده سیاست اسرائیل نیست.

انتهای پیام

کد N867175

وبگردی