آفتاب

پاکسازی حاشیه دریاچه اوان

پاکسازی حاشیه دریاچه اوان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین از پاکسازی حاشیه دریاچه اوان و روستای ورین توسط مردم و تشکل‌های زیست‌محیطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه قزوین، صدرالین علیپور در این باره اظهارکرد: برنامه آموزشی، ترویجی و پاک‌سازی توسط گروه‌های محیط زیستی در روستاهای اوان و ورین و حاشیه دریاچه اوان برگزار شد.

وی افزود: این برنامه که با هدف ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ و با هماهنگی اداره محیط‌زیست الموت شرقی در دو مرحله برگزار شد که در هر بخش، حضور پرتعداد اعضای گروه و همراهی ساکنان و گردشگران، جلوه‌های زیبایی از مشارکت مردم را به نمایش گذاشت.

علیپور تصریح کرد: بخش نخست برنامه با مشارکت خوب جمعی از اهالی روستای اوان و اعضای گروه اجرا شد، به پاکسازی معابر روستای اوان و سپس روستای وربن اختصاص داشت و حجم قابل توجهی از زباله‌های پراکنده در مسیرهای اصلی روستا جمع‌آوری شد.

وی اضافه کرد: در بخش دوم برنامه، اعضای گروه، با حضور در ساحل دریاچه اوان، پاکسازی حریم دریاچه و باغات و مزارع اطراف که مملو از جمعیت مسافر و گردشگر بود را آغاز کردند و همزمان به توزیع کیسه‌های زباله بین مسافران پرداختند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: استقبال بسیار خوب مردم از این برنامه و مشارکت آنان در پاکسازی محیط اطراف‌شان، از نکات قابل توجه در طول اجرای این برنامه بود.

انتهای پیام

کد N867149

وبگردی