آفتاب

80 شهید ماحصل 3 ماه تجاوزات جنگنده‌های سعودی در استان عمران/تداوم حملات به مناطق مرزی یمن

80 شهید ماحصل 3 ماه تجاوزات جنگنده‌های سعودی در استان عمران/تداوم حملات به مناطق مرزی یمن

از زمان آغاز حملات سعودی به یمن در استان عمران 80 تن به شهادت رسیده و 150 تن زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المنار، ظرف 89 روز تجاوزهای پی در پی ائتلاف سعودی‌ موسوم به "طوفان قاطع" علیه مردم یمن تنها در استان عمران 80 تن شهید شده و 150 تن زخمی شده‌اند که بیشتر آن‌ها از زنان و کودکان هستند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی مدارس و مراکز درمان و ساختمان‌های دولتی استان عمران را هدف قرار داده و همچنین مسیر اصلی میان دو استان عمران و صعده را از طریق حمله به تعدادی از پل‌ها قطع کردند.

مردم در استان عمران نیاز فوری به امدادرسانی انسانی دارند چرا که تقریبا داروها و ملزومات پزشکی و درمانی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان قطع شده‌ است و امنیت غذایی نیز برای جوامع محلی بالاخص گروه‌های ضعیف وجود ندارد. استان عمران میزبان حدود صدهزار تن از کسانی است که در استان صعده به عمران پناه برده‌اند.

در همین حال در حمله ائتلاف سعودی به استان حجة در شمال غرب یمن هشت یمنی به شهادت رسیدند ائتلاف سوری در حملات به حجة یک بازار شلوغ و خانه‌های غیرنظامیان را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های عربی ائتلاف طوفان قاطع همچنین به تعدادی از تاسیسات دولتی و دانشگاهی در استان تعز حمله کردند که بر اثر افزایش حملات برخی از این ساختمان‌ها به صورت کامل تخریب شد. در این حملات مناطق مختلف در استان صعدة هدف قرار گرفت و همچنین چهار حمله به سد مأرب و وادی جفینة و منطقه الأشراف شد.

جنگنده‌های سعودی همچنین سلسله حملاتی را به منطقه مرزی عبس صورت دادند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی یمن مقرهای نظامی سعودی را امروز (سه شنبه) با 28 موشک هدف قرار دادند.

در حالیکه در پاسخ به این تجاوزها روز دوشنبه 70 موشک به سمت پایگاه‌های نظامی در جنوب عربستان شلیک کرده بودند.

شبکه المسیره گزارش داد که یگان‌هایی از ارتش و کمیته‌های مردمی 70 موشک به سمت پایگاه‌های نظامی در منطقه جیزان در جنوب عربستان شلیک کردند.

این شبکه اعلام کرد که یگان‌های مذکور به پنج مرکز حفاظتی پایگاه مرزی الجابری یورش بردند.

ارتش و کمیته‌های مردمی به پیش روی خود در منطقه الجازان ادامه داده و توانستند تعدادی از پایگاه‌ها را از القاعده و شبه نظامیان در استان مأرب پاکسازی کنند.

انتهای پیام

کد N866696

وبگردی