آفتاب

بغداد: اجازه دخالت‌های خارجی را نمی‌دهیم/نیروی کافی برای پیروزی علیه داعش داریم

بغداد: اجازه دخالت‌های خارجی را نمی‌دهیم/نیروی کافی برای پیروزی علیه داعش داریم

سخنگوی نخست وزیر عراق تصریح کرد که موضع کشورش همواره ثابت بوده و اجازه هیچ گونه مداخله زمینی خارجی در خاک خود را چه از سوی واشنگتن و چه هر کشور دیگری نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل ازسایت اینترنتی النشره، سعد الحدیثی، سخنگوی حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در سخنانی تاکید کرد: موضع دولت عراق ثابت و غیرقابل تغییر است. ما هرگز اجازه مداخله زمینی خارجی در خاک خود را چه از سوی واشنگتن و چه هر کشور دیگری نمی‌دهیم. عراق به اندازه کافی نیرو برای جنگ و پیروزی علیه داعش دارد.

وی افزود: پیشروی نیروهای ما در مناطقی که در کمربند امنیتی بغداد قرار دارند و همچنین مناطق دیالی و صلاح الدین، بهترین دلیل بر توانایی نیروهایمان برای رسیدن به پیروزی است. دولت عراق کاملا درک می‌کند که تحقق پیروزی کامل بدون حمایت بین‌المللی به ویژه حمایت ائتلاف ضد داعش به دست نمی‌آید. در نتیجه ما از حمایت کشورها استقبال می‌کنیم اما به شرط اینکه به حاکمیت عراق احترام گذاشته و این حمایت به وحدت اراضی ما لطمه‌ای نزند.

نیروهای عراق با کمک نیروهای مردمی، عشایر و جنگنده‌های ائتلاف از مدت‌ها پیش عملیات‌هایی را علیه داعش انجام داده‌اند. ارتش عراق تاکنون توانسته به پیروزی‌هایی در دیالی و صلاح الدین برسد و در حال حاضر مشغول عملیاتی برای آزادسازی استان الانبار، بزرگترین استان عراق است.

در همین راستا، محمود السورجی، سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد که بیش از 4500 نیروی مردمی دوره‌های آموزشی نظامی را گذرانده‌اند تا برای آزادسازی موصل آماده شوند.

به گفته سورجی این نیروها به بیش از 50 خودروی زرهی مجهز شده‌اند.

سورجی تاکید کرد که هیاتی از نیروهای مردمی با مسئولان سفارت آمریکا در بغداد برای بررسی مساله مجهز کردن این نیروها به سلاح و تجهیزات لازم جهت آزادسازی موصل نشستی را برگزار کرده‌اند.

شهر موصل که تحت کنترل داعش است به دلیل قوانین سخت این گروه تروریستی در این شهر، از بحران امنیتی و انسانی بزرگی رنج می‌برد.

انتهای پیام

کد N866633

وبگردی