آفتاب
دستورالعمل‌ جدید برای نجات مبتلایان به سرطان

پزشکان عمومی تست‌های اولیه تشخیص سرطان را تجویز کنند

پزشکان عمومی تست‌های اولیه تشخیص سرطان را تجویز کنند

موسسه ملی سلامت و بهبود مراقبت (NICE) انگلیس اعلام کرد: اگر پزشکان عمومی دستورالعمل‌های جدید در تشخیص سرطان‌ را دنبال کنند، سالانه دست‌کم 5000 نفر از مرگ نجات می‌یابند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق اعلام این موسسه، رعایت این دستورالعمل‌ها در تشخیص انواع سرطان‌ها می‌تواند موجب حفظ جان 5000 نفر از مردم انگلیس در سال شود.

دستورالعمل‌های جدید به تمام پزشکان عمومی توصیه می‌کند که آزمایش‌های مشخصی را مستقیما خودشان انجام دهند و دسترسی‌ها به روش‌های درمانی را تسریع بخشند. طبق اعلام این موسسه، این تغییرات مورد حمایت قرار می‌گیرند اما لازم است بودجه بیشتری به این امر اختصاص داده شود.

به گفته پزشکان، هرچه سرطان در فرد سریع‌تر تشخیص داده شود، احتمال بهبود و نجات فرد بیشتر می‌شود. همچنین با وجود آنکه پیشرفت‌هایی برای مقابله با سرطان انجام گرفته در سال هزاران نفر به دلیل آنکه تومورها خیلی دیر تشخیص داده می‌شوند جان خود را از دست می‌دهند.

دستورالعمل جدید به پزشکان عمومی توصیه می‌کند در تشخیص بیماری فرد مراجعه‌کننده احتمال ابتلا به سرطان را جزو گزینه‌های نخست قرار داده و بتوانند پیش از ارجاع بیمار به پزشک متخصص، برخی از تست‌های تشخیص سرطان را خودشان مستقیما تجویز کنند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین در این دستورالعمل آمده است در موارد خاص پزشک عمومی می‌تواند با تجویز انجام سی‌تی اسکن و معاینات داخلی همچون آندوسکوپی پیش از دستور پزشک متخصص، فرآیند تشخیص بیماری را آغاز کرده و تسریع کند.

انتهای پیام

کد N866597

وبگردی