آفتاب

درخواست اسرائیلی‌ها از لاهه برای کنار گذاشتن قاضی پرونده جنگ غزه

درخواست اسرائیلی‌ها از لاهه برای کنار گذاشتن قاضی پرونده جنگ غزه

یک سازمان حقوقی رژیم صهیونیستی از لاهه خواست اجازه ندهند "فاتو بن سودا" رسیدگی به پرونده جنایات جنگی این رژیم در حق فلسطینیان را برعهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، سازمان حقوقی راست‌گرای «شورلت هدین» رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که توسط رادیوی داخلی این رژیم پخش شد، از دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) درخواست کرد اجازه ندهد فاتو بن سودا، از قضات لاهه رسیدگی به پرونده جنایات جنگی این رژیم در حق ساکنان غزه را برعهده بگیرد.

این سازمان در بیانیه خود مدعی شده که بن سودا متمایل به طرف فلسطینی است و این واقعیت را که ارتش خود تحقیقات در زمینه این اتهامات را آغاز کرده، در نظر نمی‌گیرد و به همین دلیل دادگاه لاهه نباید در این زمینه با بن سودا همکاری کند.

ارتش رژیم صهیونیستی تابستان سال گذشته میلادی عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه ساکنان غزه آغاز کرد در این عملیات که تحت عنوان «صخره سختی» انجام شد، بیش از 2100 فلسطینی که بیشترشان شهروندان بی‌دفاع بودند، به شهادت رسیده و 11 هزار تن دیگر زخمی شدند. همچنین تاسیسات زیربنایی و هزاران منزل مسکونی تخریب و هزاران فلسطینی آواره شدند.

قرار است مقامات فلسطینی روز پنجشنبه اولین پرونده شکایات خود از رژیم صهیونیستی را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه و دادستان کل را برای آغاز تحقیقات در زمینه جنایات جنگی این رژیم علیه فلسطینیان ترغیب کنند.

بن سودا در ژانویه گذشته تصمیم گرفت برای اولین بار اتفاقاتی که میان دو طرف از ژوئن 2014 رخ داده و در نهایت به جنگ سال گذشته علیه مردم غزه انجامید را بررسی کند و در همین راستا دستور آغاز تحقیقات فعلی را صادر کرد.

انتهای پیام

کد N866488

وبگردی