آفتاب
دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

ساخت تجهیزات‌ دریایی از عوامل تاثیرگذار بر امنیت است

ساخت تجهیزات‌ دریایی از عوامل تاثیرگذار بر امنیت است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ساخت تجهیزات‌دریایی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر امنیت است و اکنون با برخورداری از ظرفیت هایی در زمینه ساخت ناوشکن موشک‌انداز شرایط خیلی خوبی در جهان داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر،  امیر دریادار حبیب الله سیاری روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: طبق تفاهم نامه ای که به تازگی میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و نیز سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسیده، نیروی دریایی ارتش با تمام توان آماده ارایه خدمت و کمک رسانی در این بخش است.

وی پیشگیری از وقوع آتش سوزی و صیانت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: البته نیروی دریایی قبل از امضای این تفاهمنامه نیز در هنگام وقوع هرگونه آتش سوزی در جنگل های شمال کشور کمک های لازم را ارایه می کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با این وجود اکنون تمامی مناطق نیروی دریایی ارتش از جمله دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر، منطقه چهارم نیروی دریایی رشت، بندرانزلی و منجیل از آمادگی ۱۰۰ درصدی برای ارایه خدمات در این زمینه برخوردارند.

وی افزود: برای بهره مندی کامل از منابع و منافع دریایی در کشور به ویژه استان های ساحلی شمالی باید امنیت که برای مردم این خطه اهمیت بسزایی دارد برقرار شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: باید به گونه ای در این حوزه برنامه ریزی و اقدام شود تا مرزهای آبی در جمهوری اسلامی کاملا حفظ و منابع و منافع دریایی کشورمان به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

وی برخورداری از نیروی انسانی مومن و متعهد و ساخت تجهیزات دریایی را از دیگر عوامل تاثیر گذار بر امنیت معرفی کرد و افزود: اکنون با برخورداری از ظرفیت هایی در زمینه ساخت ناوشکن، ناوچه بزرگ، ناوشکن موشک انداز  شرایط خیلی خوبی در جهان داریم.

کد N866263

وبگردی