آفتاب

انگلیس حضور نظامی خود در کشورهای اروپای شرقی را تقویت می‌کند

انگلیس حضور نظامی خود در کشورهای اروپای شرقی را تقویت می‌کند

وزیر دفاع انگلیس اظهار کرد، سربازان و جنگنده‌های ارتش این کشور ماموریت‌های طولانی‌تری در اروپای شرقی به منظور اطمینان بخشی به کشورهای این منطقه انجام خواهند داد تا به ولادیمیر پوتین این پیام را بدهند که کشورهای عضو ائتلاف ناتو متعهد به دفاع جمعی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری بی.بی.سی گفت: ما باید به تقویت ناتو ادامه دهیم.

وی علت لزوم تقویت ائتلاف ناتو را تداوم قدرت‌نمایی‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد.

فالون گفت: این خیلی مهم است که ما این پیام را به پوتین بدهیم که در تعهد خود به دفاع جمعی در ناتو مصمم هستیم.

انگلیس قرار است نیروهایش را در نیروی ضربت جدید ناتو موسوم به نیروی" سرنیزه" که قرار است در شرق اروپا مستقر شده و در صورت دریافت دستور مستقیم در عرض دو روز آماده استقرار شود، مشارکت دهد.

وزیر دفاع انگلیس گفت که این کشور از سال 2016 ابتدا 1000 سرباز خود را در این نیروی ضربت مشارکت داده و سال پس از آن 3000 نیرو را مشارکت می‌دهد و تا سال 2021 هر سال یک گروه رزمی با حدود 1000 سرباز را نیز اختصاص خواهد داد.

چند روز پیش ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان ناتو خاطر نشان کرد که ناتو مشغول اجرای بزرگترین طرح تقویت دفاع از خود از زمان جنگ سرد است.

لهستان به همراه سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی پس از بروز جنگ داخلی در اوکراین خواهان حضور گسترده‌تر ناتو در خاک خود شدند و ورشو و ویلنیوس مشغول مذاکراتی با واشنگتن درباره استقرار دائمی انبارهای تجهیزات ارتش آمریکا در خاک خود هستند.

انتهای پیام

کد N865941

وبگردی