آفتاب

نقض آشکار حقوق فلسطینی‌ها در دادگاه‌های نظامی اسرائیل

نقض آشکار حقوق فلسطینی‌ها در دادگاه‌های نظامی اسرائیل

یکی از گروه‌های حقوق بشری اسرائیلی امروز (دوشنبه) اذعان کرد که دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی به طور عادی دستور می‌دهند متهمان فلسطینی تا زمان صدور حکم در بازداشت بمانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه “B’Tselem”، یکی از گروه‌های حقوق بشر اسرائیل در گزارشی گفت: در بازداشت نگه داشتن قانون است اما استفاده از آن به شکل طولانی و برای جرائم مختلف پذیرفتنی نیست. اکثر متهمان به صورت مصلحتی به جرم اقرار می‌کنند چرا که منتظر ماندن برای محاکمه به معنای بیشتر ماندن پشت میله‌های زندان است.

ارتش اسرائیل می‌گوید این گزارش از نمونه‌های گزینشی و جانبدارانه که واقعیت شرایط را تحریف می‌کند، استفاده کرده است.

سالانه هزاران فلسطینی به اتهامات مختلفی از جمله سنگ اندازی به سمت نیروها، خشونت‌ و حملات مسلحانه در دادگاه‌های نظامی حاضر و محاکمه می‌شوند.

گروه “B’Tselem” می‌گوید، ظاهرا قضات دادگاه‌های نظامی برای تایید "در بازداشت نگه داشتن متهم" بر شرایط قید شده در قوانین اسرائیل همچون شواهد اولیه در خصوص جرم و نبود جایگزین‌های دیگر برای بازداشت تکیه می‌کنند.

در این گزارش آمده‌ است: به طور مثال قضات یک اعتراف صرف را به عنوان مدرک اولیه از جرم می‌پذیرند و شکایت‌های بدرفتاری در جریان بازجویی را رد می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است: دادگاه‌های نظامی طبق قوانین بازداشت و احکام عالی دادگاه اسرائیل عمل کرده و اگر هیچ دلیلی وجود نداشته باشد دستور آزادی متهم را صادر می‌کنند.

این در حالی است که ساکنین اسرائیلی در کرانه باختری در دادگاه‌های عادی محاکمه می‌شوند و دادگاه‌های نظامی مخصوص فلسطینی‌هاست.

انتهای پیام

کد N865892

وبگردی