آفتاب
اسپوتنیک به نقل از سرمدی خبر داد

ادامه رایزنی‌ها برای پس گرفتن شکایت ایران درباره اس‌300

ادامه رایزنی‌ها برای پس گرفتن شکایت ایران درباره اس‌300

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان گفت:‌ رایزنی‌ها میان تهران و مسکو برای پس گرفتن شکایت از روسیه به دلیل تحویل ندادن سامانه دفاعی اس 300 ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه و ایران در سال 2007 قراردادی برای انتقال سامانه موشکی دفاعی اس300 به تهران امضا کردند اما سه سال بعد از آن دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه این قرارداد را تحت فشارهای آمریکا و غرب و به بهانه این که محدودیت های اعمال شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند به حالت تعلیق درآورد.

ایران در پی این اقدام در دادگاهی در ژنو علیه روسیه شکایتی قانونی را مطرح کرد.

مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در گفت‌وگو با اسپوتینک گفت که رایزنی‌ها برای پس گرفتن این شکایت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ما در حال رایزنی با روسیه برای لغو شکایتی هستیم که تهران پس از تصمیم مسکو برای عدم انتقال این سامانه دفاعی در تاریخ تعیین شده مطرح کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه آوریل پس از آنکه ایران و گروه 1+5‌ به یک چارچوب برای توافق هسته‌ای نهایی دست یافتند، ممنوعیت انتقال سامانه دفاعی اس 300 به ایران را لغو کرد.

یک مقام آگاه در این باره گفت : تهران و مسکو در حال رایزنی بر سر اجرای دوباره قرارداد خرید سامانه دفاعی اس 300 هستند اما مقامات روس اصرار دارند که ایران شکایت خود را پس بگیرد و در ازای آن یک قرارداد جدید امضا کند.

انتهای پیام

کد N865761

وبگردی