آفتاب
با شکست مذاکرات صلح در ژنو؛

ائتلاف عربی برای مداخله زمینی در یمن آماده می‌شود

ائتلاف عربی برای مداخله زمینی در یمن آماده می‌شود

در پی شکست مذاکرات سیاسی طرف‌های درگیر یمنی در ژنو و به بن بست رسیدن طرح‌های سازمان ملل برای حل بحران، کشورهای عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان آماده مداخله زمینی در یمن می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری یمن الان، خبرگزاری‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از تکمیل روند انتقال نیروهای ارتش امارات به عربستان در راستای آمادگی جهت مشارکت در حمله زمینی به یمن خبر می‌دهند.

عربستان و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس 26 مارس گذشته با تشکیل ائتلاف "طوفان قاطع" حملات هوایی به یمن را آغاز کردند و در این حملات تاکنون صدها تن شهید و زخمی شده‌اند.

امارات به همراه قطر، کویت، بحرین، سودان، مصر، مراکش و اردن در عملیات نظامی عربستان علیه مردم یمن و شیعیان حوثی در این کشور مشارکت دارند.

همچینین بحرین نخستین کشور عربی بود که نیروهای خود را به شهر مرزی "جازان " فرستاد. حتی خالدبن حمد آل خلیفه، پسر پادشاه بحرین و فرمانده نیروهای گارد ویژه پادشاهی دو روز پیش از جازان بازدید کرده و در جریان روند عملیات نظامی در مرزهای عربستان قرار گرفت.

اخبار وارده از منطقه جازان حاکی از این است که نیروهای کویتی و قطری طی روزهای آتی به این منطقه خواهند رسید.

به گزارش یمن پرس نیروهای عربستانی و عربی که در جازان مستقر هستند در حال فراهم آوردن مقدمات و انجام آموزش‌های نظامی گسترده برای آغاز عملیات نظامی گسترده علیه یمن هستند.

وزیر خارجه عربستان چند روز پیش بر احتمال مداخله زمینی ائتلاف عربی در یمن در صورت عدم توقف اقدامات حوثی‌ها تاکید کرده بود.

مذاکرات سیاسی طرف‌های درگیر یمنی در ژنو اخیرا بدون دستیابی به هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید اما سازمان ملل همچنان امیدوار است تا طرف‌های یمنی را بار دیگر بر سر میز مذاکرات بنشاند و راهکاری را برای حل بحران این کشور که تاکنون صدها قربانی داشته است بیابد.

انتهای پیام

کد N865721

وبگردی