آفتاب
هاآرتض:

ایران و روسیه تصمیمی برای دست کشیدن از اسد ندارند

ایران و روسیه تصمیمی برای دست کشیدن از اسد ندارند

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی با اشاره به حمایت های اطلاعاتی و مشاوره ای ایران و روسیه از حکومت سوریه اعلام کرد که تهران و مسکو هیچ تصمیمی برای دست کشیدن از نظام بشار اسد ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاآرتض در گزارش خود می نویسد: بر اساس جدیدترین ارزیابی های کارشناسان نظامی اسرائیل، ایران و روسیه دو کشوری که در حال کمک به دولت بشار اسد در سوریه هستند به کمک ها و حمایت های خود از وی ادامه خواهند داد و تصمیمی برای کنار گذاشتن این سیاست ندارند. 

بر اساس این ارزیابی ها، رژیم صهیونیستی معتقد است که ایران و روسیه به ارائه مشاوره، اطلاعات و حتی سلاح به نظام بشار اسد ادامه می دهند و این کار برای تثبیت قدرت وی و آزادسازی مناطقی که به تصرف گروه های تروریستی درآمده انجام می شود. 

در ادامه این گزارش آمده هر چند که در چند ماه اخیر ارتش سوریه متحمل شکست هایی در نبرد با گروه های شورشی و تروریستی شده اما با این وجود ایران و روسیه تصمیمی برای قطع حمایت های خود از حکومت سوریه ندارند.

بر اساس برآوردهای کارشناسان رژیم صهیونیستی، هر چند ایران و روسیه هر یک بطور جداگانه از اسد حمایت می کنند اما هر دوی این کشورها در این امر متفق القول هستند که باید حکومت سوریه را از وضعیت فعلی نجات داد. 

هاآرتض در ادامه به صراحت اعلام می کند که هر چند ایران و روسیه حمایت های زیادی را از سوریه انجام می هند اما نیروهای ایرانی و روسی در نبردهای زمینی سوریه حضور ندارند.

کد N865377

وبگردی