آفتاب
رحمانی فضلی در دیدار با محمد الشعار مطرح کرد:

برگزاری اجلاس ۳جانبه ایران،سوریه وعراق/امضای تفاهمنامه تهران-دمشق

برگزاری اجلاس ۳جانبه ایران،سوریه وعراق/امضای تفاهمنامه تهران-دمشق

وزیر کشور از برگزاری اجلاس سه جانبه میان ایران، سوریه و عراق خبر داد و گفت: این اجلاس در بغداد در راستای گسترش همکاری های میان سه کشور به خصوص در زمینه تقویت مقاومت و مقابله با تروریسم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با محمد الشعار وزیر کشور سوریه صبح امروز در محل وزارت کشور دیدار و گفتگو کردند.

عبدالرضا رحمانی فضلی پس از این دیدار در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای سوری خود در جمع خبرنگاران گفت: جلسه ای که امروز با وزیر کشور برادر و دوست سوریه داشتیم، در خصوص موضوعات دوجانبه در حوزه امنیت داخلی، نحوه همکاری و گسترش فعالیت های دوجانبه در حوزه دستگاههای مربوط به امنیت داخلی، انتقال تجربیات، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و همچنین بحث قاچاق انسان و همکاری های مرزی برای تقویت تجارت گفتگو شد.

وی ادامه داد: با توافقی که هر دو طرف دارند، مقرر شد معاون های امنیتی دو کشور در خصوص عملیاتی کردن این توافقات فعالیت های خود را آغاز کنند.

رحمانی فضلی همچنین از برگزاری اجلاس سه جانبه میان ایران، سوریه و عراق خبر داد و گفت: این اجلاس در بغداد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع این اجلاس ادامه داد: هر سه کشور در جبهه مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی، مبارزه با تروریسم و خشونت و افراطی گری فعالیت دارند و همکاری های خود را در این زمینه گسترش خواهند داد.

وزیر کشور تصریح کرد: زمینه فعالیت های مشترک طبق تفاهم نامه به امضا رسیده، انجام خواهد شد و امیدواریم این اجلاس سه جانبه مقدمه ای باشد برای برگزاری اجلاس های چند جانبه میان کشورهای اسلامی منطقه در جهت اهداف مشترک میان کشورها.

وی بحث مبارزه با تروریسم و به ویژه داعش را از موضوعات اصلی میان دو کشور نام برد و گفت: داعش با توسل جستن به رعب و وحشت، هم نام مقدس اسلام را تیره می کند و هم بهانه به دست کشورهای عربی برای اسلام هراسی می دهد و همچنین وحدت و انسجام کشورهای منطقه را به خطر می اندازد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم با وحدت و همکاری کشورهای اسلامی با این پدیده خطرناک مبارزه شود.

محمد الشعار: گروه های تروریستی می خواهند استقامت ما را از بین ببرند

محمد الشعار همچنین نیز در این نشست مشترک خبری گفت: ما اولین کشور در سنگر مقاومت جبهه صهیونیستی و مقابله با تروریسم هستیم.

وی گفت: کشورهای عربی همه امکانات و تسهیلات را به سوریه آورده اند و می خواهند که به سوریه آسیب برسانند.

الشعار با بیان اینکه چهار سال است که گروه های تروریستی سعی دارند وحدت سوریه را از بین ببرند، گفت: گروه های تروریستی می خواهند استقامت ما را از بین ببرند و به همپیمانان سوریه که در راس آنان ایران است، آسیب برسانند.

وزیر کشور سوریه تاکید کرد: سوریه و ایران دو کشوری هستند که خطر تروریسم را درک می کنند و تروریسم مسئله خطرناکی برای سوریه و ایران و همه کشورهای منطقه و جهان است و به همین دلیل نیز ما برای اینکه هماهنگی های لازم را برای مقابله با تروریسم انجام دهیم، نقش داریم.

وی با بیان اینکه برای مقابله با تروریسم هماهنگی های استراتژیک میان دو کشور ایران و سوریه وجود دارد، گفت: امیدواریم که با سایر دوستان در جهان نیز در این زمینه همکاری های عمیق داشته باشیم.

الشعار گفت: ما از سوریه آمده ایم برای آنکه هماهنگی های لازم را میان دو کشور متبلور کنیم و با امضای تفاهم نامه که در صدر آنان مسئله مبارزه با تروریسم است، در جهت مقابله با تروریسم تلاش کنیم.

وی همچنین مهاجرت غیرقانونی، مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته را از دیگر موضوعات مورد بحث میان دو کشور نام برد و گفت: این سفر، سفر خوب و در جهت امنیت و ثبات کشور سوریه است.

الشعار با تاکید بر اینکه منافع مشترک دو کشور در خدمت استقامت و مبارزه با تروریسم است، تصریح کرد: اجلاس سه جانبه ایران، عراق و سوریه در مورد مسائل مشترک میان سه کشور است که مهمترین آنان مبارزه با داعش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما سعی داریم که مفاد این تفاهم نامه را اجرایی کنیم که مقدمه ای خواهد بود برای مقابله با تروریسم در سطح منطقه و جهان.

به گزارش مهر، پس از این کنفرانس خبری مشترک، وزرای کشور ایران و سوریه تفاهم نامه ای در زمینه مقابله با تروریسم، مبارزه با مواد مخدر، همکاری های مرزی برای تقویت تجارت و انتقال تجربیات در زمینه امنیت داخلی امضا کردند.

 

 

 

کد N865312

وبگردی