آفتاب

حزب افراطی اوکراین: حملات دولتی در مناطق شرقی از سرگرفته شود

حزب افراطی اوکراین: حملات دولتی در مناطق شرقی از سرگرفته شود

حزب ملی‌گرای افراطی "رایت سکتور" (بخش راست) اوکراین بار دیگر توافق آتش‌بس مینسک را رد کرد و از "پترو پوروشنکو"،‌ رئیس جمهور این کشور خواست تا حملات نظامی در شرق این کشور را از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این حزب اوکراین که یکی از افراطی‌ترین احزاب این کشور محسوب می شود، در بیانیه ای در وبسایت خود اعلام کرد: ما از پوروشنکو می‌خواهیم تا توافق‌نامه مینسک را رد کند و عملیات‌های نظامی در شرق اوکراین را با هدف آزادسازی مناطق اشغال شده از سر بگیرد.

این حزب همچنین در این بیانیه از پوروشنکو خواست تا پرسنل وزارت دفاع و ارتش اوکراین را تغییر دهد تا به شکلی عادلانه مجرمان وابسته به رژیم سابق ویکتور یانوکوویچ را مجازات کرده و گام‌هایی واقعی برای مبارزه با فساد و تغییر گرایش دولت به سمت یک گرایش ملی گرایانه بردارد.

این بیانیه حزب بخش راست به دنبال افزایش خشونت ها در مناطق تحت تصرف شورشیان در شرق اوکراین منتشر می شود. روز جمعه هیات ناظر ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در گزارشی خاطر نشان کرد که در روزهای اخیر موارد نقض آتش‌بس در منطقه اطراف فرودگاه شهر دونتسک افزایش یافته و طرف‌های ثالث و ملاحظات امنیتی باعث محدودیت عملیات‌های نظارتی آن شده است.

حزب رایت سکتور به عنوان ائتلافی میان ملی گرایان و سازمان های شبه نظامی نئونازی اوکراین در طول اعتراضات میدان استقلال کی یف در پایان سال 2013 تشکیل شد. این جنبش در مارس 2014 تصمیم گرفت تبدیل به یک حزب سیاسی شود.

انتهای پیام

کد N865307

وبگردی