آفتاب
نماینده مردم گلپایگان:

برای برخورد با بنگاه‌داری بانک‌ها طرح بانکداری بدون ربا تدوین شده است

برای برخورد با بنگاه‌داری بانک‌ها طرح بانکداری بدون ربا تدوین شده است

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای جلوگیری و برخورد با بنگاه‌داری بانک‌ها و ایجاد رانت در پرداخت تسهیلات بانکی طرح بانکداری بدون ربا تدوین شده است.

میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای فقهی دیده شده در طرح بانکداری بدون ربا همان شورایی است که در حال حاضر در بانک مرکزی مستقر است و تنها ساختار و نحوه انتخاب اعضا در آن تغییر خواهد کرد و این شورا کلیه نظامات مالی و عملکرد بانکی را رصد و به لحاظ شرعی بررسی خواهد کرد و هیچ تداخلی با عملکرد شورای پول و اعتبار ندارد.

وی افزود: در حال حاضر بانک‌ها به شدت دچار بنگاه‌داری شده‌اند و به جای توجه به صنعت به فکر توسعه کمی توان مالی خود هستند، اما با طرح بانکداری بدون ربا موسساتی در چارچوب موسسات تامین سرمایه می‌توانند تا 20 درصد از سهام موسسه‌ای را در قبال اعطای تسهیلات و کمک به توسعه آن در اختیار بگیرند و این موسسات هستند که به عنوان یک شریک با صنعت برخورد می‌کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد:‌ تسهیلات بلندمدت با ارقام بالا از اختیار بانک‌ها خارج می‌شود و موسسات تامین سرمایه به عنوان یک شریک در کنار صنعت شرایط را برای اعطای تسهیلات در بخش سرمایه در گردش و سرمایه اولیه برای ایجاد یک واحد اقتصادی و صنعتی فراهم می‌کند.

میرمحمدی در پایان تصریح کرد: برای اجرای کامل طرح بانکداری بدون ربا لازم است صاحب‌نظران نظرات خود را ارائه کنند و این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی دقیق و جامع قرار گیرد و پیش از این اتفاق این طرح در جلسات علنی مجلس بررسی نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N865188

وبگردی