آفتاب
محمدی:

نزاع میان ایران و آمریکا ریشه ای است و پایانی ندارد

نزاع میان ایران و آمریکا ریشه ای است و پایانی ندارد

قزوین- معاون وزیر امور خارجه سابق ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران حیات استکبار را به خطر انداخته و دشمنی آنها را همیشگی کرده لذا نزاع میان ایران و امریکا ریشه ای است و پایانی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر محمدی یکشنبه شب در همایش روایت پایداری که به مناسبت سالروز شهادت سید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید با حضور حجت الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و سپاه صاحب الامر قزوین، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و اساتید بسیجی سراسر استان در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: تردیدی نیست که انقلاب اسلامی ضربه سنگینی به نظام سلطه ای که بیش از ۳۰۰ سال برجهان حاکم بود، وارد کرده است.

رئیس کارگروه علوم سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: نظام سلطه بر اساس استعمار، استثمار و چپاول شکل گرفت و در طول تاریخ بشریت به حدی پیشرفت کرد که تمام صاحب نظران اروپایی و امریکایی حاکمیت این نظام چپاول گر در دنیا را ابدی تصور می کردند.

وی افزود: آنها حق را همراه قدرت دیدند و با جدایی دین از سیاست همه منافع را برای حفظ جایگاه خود و استعمار ملت ها متمرکز کردند.

محمدی تصریح کرد: مردم و توده ها نیز این مسئله را پذیرفته بودند که باید همیشه تحت سلطه استکبار و زورگویان باشند اما با ظهور امام خمینی(ره) همه این نظریات واژگون شد و روح تازه ای در کالبد جهان دمیده شد.

معاون وزیر امور خارجه سابق ایران گفت: امام خمینی(ره) نشان داد که می توان با دست خالی هم با امریکا جنگید و پیروز شد بنابراین نظام سلطه به وحشت افتاد تا جایی که سلطه گران از غرب تا شرق همه دعواها و اختلافات خود را کنار گذاشتند و کوشیدند تا این انقلاب را در نطفه خفه کنند.

رئیس کارگروه علوم سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در طول ۱۰ سال عمر امام پس از پیروزی انقلاب، امریکا ۱۶ عملیات و توطئه براندازانه را طراحی و اجرا کرد که ۳ کودتا، تشکیل ۴ گروهک تروریستی برای ترور سران نظام و دو جنگ تجاوزکارانه که شامل تجاوز امریکا به طبس و عراق به خاک ایران می شود از جمله این توطئه ها بودند.

وی یادآورشد: در کشور مصر پس از وقوع انقلاب تنها یکی از این توطئه ها منجر به سرنگونی محمد مرسی و شکست انقلاب مصر شد اما امروز می بینیم انقلاب اسلامی روزبه روز شکوفا تر و قدرتمندتر شده و به مسیر خود ادامه می دهد.

این مسئول بیان کرد: جنگ میان ایران و امریکا هنوز هم ادامه داد اگر چه این جنگ از نوع نبردهای سخت افزاری نیست اما به صورت نرم کماکان ادامه دارد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای انقلاب همواره برخی از نخبگان و خواص در داخل بوده اند که مرعوب و مجذوب استکبار شدند زیرا اعتقاد داشتند ملت نیاز به رفاه و پیشرفت دارد و این که استخوانهای ملت در نتیجه تحریم ها در حال خرد شدن است در نتیجه انقلاب دیگر بس است اما نظام فکری این افراد در برابر اهداف امام قرار داشت که معتقد بودند انقلاب باید به صورت فتح سنگر به سنگر کماکان ادامه داشته باشد تا با قیام امام زمان (عج) یکی شود.

معاون وزیر امور خارجه سابق ایران گفت: امریکا در عراق، لبنان و سوریه متحمل شکست های متعدد و سنگینی شده است اما از این شکست ها درس عبرت نگرفت و به کمک سایر کشورهای استکباری و برخی کشورهای عربی نظیر عربستان و کویت داعش را به وجود آورد تا با راه اندازی جنگ های نیابتی به اهداف خود برسند و دامنه اسلام هراسی را نیز گسترش دهد.

وی در رابطه با سرچشمه های شکل گیری داعش اظهار داشت: این افراد جانیان و تبهکارانی بودند که در گذشته نیز در کشورهای عربستان و کویت زندانی بودند اما بعدها به شرط جنگیدن آزاد شدند و به سرزمین های اسلامی یورش بردند.

محمدی ادامه داد: این افراد یقینا می توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن بغداد را تسخیر کنند چرا که می دانستند ارتش عراق قدرت ایستادن در برابر آنها را ندارد اما با فتوای آیت الله سیستانی و تشکیل بسیج شش میلیون نفری شیعیان، این گروه عملا در عراق شکست خوردند.

رئیس کارگروه علوم سیاسی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جبهه استکبار بلافاصله پس از شکست در عراق حمله به یمن را با آغاز جنگ احمقانه عربستان علیه شیعیان این کشور آغاز کرد که در این جبهه نیز یقینا جبهه استکبار شکست خواهد خورد.

این مسئول اظهار داشت: امریکا پس از سالها جنگ و مبارزه علیه ملت ایران به جنگ نرم با مردم ما روی آورده بر همین اساس برخی از مسامحه با امریکا سخن می گویند اما رهبر معظم انقلاب تنها کسی است که در برابر این حرکت ایستاده است.

معاون وزیر امور خارجه سابق ایران افزود: این افراد خواهان فتح مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند اما نمی توانند و شکست خواهند خورد.

وی همچنین در رابطه با توافق هسته ای ایران و ۱+۵ بیان کرد: این توافق حاصل نخواهد شد چرا که امریکا همواره با ما سر جنگ دارد تا جایی که اگر از بحث هسته ای هم بگذرد در بحث حقوق بشر و سایر پرونده ها باز به نوعی دیگر جنگ خود را با ما آغاز خواهد کرد.

نجاتی: حضور به موقع در صحنه های مهم ترین ویژگی زندگی شهید چمران بود

در ادامه این همایش مسئول بسیج اساتید استان قزوین طی گفت: به فرموده رهبری حضور به موقع در صحنه های حساس مهم ترین ویژگی زندگی شهید چمران بود بر همین اساس ویژگی ممتاز شهید چمران نشان از این دارد که حضور به موقع در صحنه ها یکی از ویژگی های بسیجیان واقعی است.

مهدی نجاتی آتانی با اشاره به نام گذاری سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران به روز بسیج اساتید تصریح کرد: این شهید بزرگوار زندگی و تحصیل در امریکا را رها کرد و در کنار امام موسی صدر در سرزمین لبنان قرار گرفت پس از آن با پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی حضور و فعالیت های وی در ایران منشا اثرات مثبت بسیاری در کشور شد.

وی ادامه داد: امروز به برکت جانفشانی شهدایی چون چمران، ایران اسلامی در قلب مردم منطقه جای دارد و تبدیل به قدرتی جدید شده است که برخلاف رژیم پیشین هرگز یک قدرت پوشالی برای حفظ منافع امریکا نیست بلکه دقیقا برعکس خود منبع قدرت و اقتدار است.

مسئول بسیج اساتید استان با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهدای غواص اظهار داشت: حضور گسترده مردم در تشییع جنازه این شهدا پشتوانه بزرگی برای تیم مذاکره کننده هسته ای است تا با قاطعیت از عزت و عظمت ملت ایران دفاع کنند.

نجاتی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح برنامه های بسیج اساتید استان قزوین گفت: سال ۹۳ در همین مکان کارگاه سه روزه جنگ نرم برگزار شد که در پایان این دوره تعدادی از اساتید علاقمند برای گذراندن دوره های تخصصی به تبریز و مشهد اعزام شدند که در بازگشت از این دوره نقش خود را به عنوان فرماندهان جنگ نرم به خوبی ایفا کردند به طوری که پس از این دوره ها بیش از ۶۰ سخنرانی در مساجد، پایگاه های بسیج و ادارات استان و برنامه های زنده تلویزیونی برگزار شد و روشنگری های لازم در زمینه های مختلف توسط این افراد انجام گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی صالحین در دانشگاه آزاد باراجین، جلسات شورای بسیج اساتید استان به صورت دوره ای در هر ماه، اردوهای راهیان نور و اردوی راهیان نور دریایی شامل بازدید از جزایر سه گانه، دیدار شورای بسیج اساتید با نماینده ولی فقیه در استان، راه اندازی نشست های بصیرتی در دانشگاه های مختلف استان از جمله برنامه های بسیج اساتید استان قزوین است.

این مسئول همچنین برگزاری کارگاه پیوست نگاری فرهنگی را یکی دیگر از اقدامات بسیج اساتید استان برشمرد و اظهار داشت: پیوست نگاری در همه پروژه های کشور یکی از توصیه های اکید مقام معظم رهبری است از این رو بسیج اساتید کشور اولین با در این زمینه در استان کارگاه های خود را برگزار کرد.

نجاتی جلسه هم اندیشی صالحین، حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای، ارسال  نامه ای به رئیس جمهور در خصوص افت علمی کشور و ارائه راهکارهای لازم در این زمینه، حمایت از آثار تالیف شده توسط اساتید بسیجی استان را از دیگر اقدامات بسیج اساتید استان قزوین برشمرد.

در پایان این مراسم از سرحلقه های موفق بسیج اساتید استان تقدیر شد.

کد N865125

وبگردی