آفتاب
مظفر در همایش «اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار»؛

آمریکایی‌ها به پیشرفت هسته‌ای ایران پس از تحریم اذعان دارند

آمریکایی‌ها به پیشرفت هسته‌ای ایران پس از تحریم اذعان دارند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی از مقامات آمریکایی بیان کردند که زمانی که ایران تحریم شد حتی یک سانترفیوژ نداشت، اما بعد از تحریم به پیشرفت‌های بسیاری در این زمینه دست یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین مظفرعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «اقتصاد سیاسی انفعال یا اقتدار» که عصر دیروز در سالن مجموعه فرهنگی شهید تهرانی مقدم برگزار شد، اظهار داشت: در حاکمیت فرهنگ لیبرالیسم و کمونیسم نگاه خوبی به دین وجود ندارد.

وی ادامه داد: هر کدام از این دیدگاه ها نگاه متفاوتی به دین دارند. برخی از آنها دین را افیون می دانست و دیگری دین را عامل شخصی تلقی می کند و دیگری عامل رکود و سکون می دانستند.

وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات با بیان اینکه شکل گیری جمهوری اسلامی ایران باعث شد نظام طاغوت به زباله دان برود، افزود: نظام استکبار هر چه در دست داشت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت اما به لطف خدا و با مدیریت و رهبری امام آنها موفق به خواسته های شوم قلبی خود نشدند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس ۵۰ کشور را علیه جمهوری اسلامی ایران اجیر کردند، اظهار داشت:آنها زمانی که مشاهده کردند در زمان حیات امام موفق به زمین زدن ایران نمی شوند تمام اهداف خود را برای بعد از امام گذاشتند. به عبارتی انتظار رحلت امام را می کشیدند که در نهایت پس از غروب تلخ امام در ۱۴ خرداد ۶۸ آنها تصور کردند که می توانند به هدف خود برسند.

مظفر ادامه داد: بعد از غروب ۱۴ خرداد، طلوعی در کشور رخ داد و مقام معظم رهبری، رهبری کشور را بر عهده گرفت. پس از آنکه مقام معظم رهبری بیان کردند  (بی نام خمینی انقلاب در هیچ جا شناخته شده نیست) یا اعلام کردند (راه خمینی راه ماست) امید آنها برای شکست ایران ناامید شد.

وی با اشاره به موفقیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه و راهنمایی رهبر معظم انقلاب توانست نقش خود را در معادلات هسته ای به ‌خوبی ایفا کند.

مظفر افزود: عزتی که امروز نصیب ما شده، مرهون پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و خون شهدا و پشتوانه ملت صبور ایران است. این پشتوانه سبب شده است تا آنان را به پای میز مذاکره با ایران فراخواند.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای مقدماتی فراهم کرد تا ملت ایران با اقتدار بتواند اهداف و حرف‌های خود را در عرصه روابط بین‌الملل به پیش ببرد. این عزت و بزرگی ملت ایران است که از برخوردهای ناصواب آمریکایی‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی می‌گذرد و صرف نظر می‌کند. اگر همراهی و تذکرات رهبر معظم انقلاب و اخطارهای ایشان نبود بدون شک این اتفاق و موفقیت هسته‌ای نصیب ملت ایران نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه آنها حربه های مختلفی مانند تحریم های نفتی را به کار گرفتند تا کشور را دچار آسیب کنند، گفت: بسیاری از تحریم ها علیه ایران تحمیل شد اما با شجاعت مقام معظم رهبری از اقتدار ایران کاسته نشد. همانطور که امام خمینی به آمریکا و استکبار باج ندادند مقام معظم رهبری هم باج ندادند.

مظفر با بیان اینکه آنها قصد داشتند با ناآرام کردن ایران آشوب های خیابانی ایجادکنند، گفت: با مدیریت رهبری ماجرا به سمتی رفت که آنها به سرعت حرف های خود را پس گرفتند. برخی از مقامات آمریکایی بیان کردند که زمانی که ایران تحریم شد حتی یک سانترفیوژ نداشت، اما بعد از تحریم به پیشرفت های بسیاری در این زمینه دست یافته بود.

مظفر در ادامه به استقامت و پایداری مردم ایران اشاره کرد و گفت: اینکه رهبری می فرمایند عزت و سربلندی یک ملت از استقامت و شهادت طلبی است درست است. در۳۶ سال پس از انقلاب و عبور از فراز و نشیب بسیار، عزت ما در گرو مدیریت شجاعانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب بوده است.  

کد N865045

وبگردی