آفتاب
«محمد البخیتی»:

نماینده سازمان ملل در گفتگوهای ژنو تحت فشار قرار داشت

نماینده سازمان ملل در گفتگوهای ژنو تحت فشار قرار داشت

یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن با اعلام اینکه روند سازمان ملل برای حل بحران یمن واضح نیست گفت: نماینده سازمان ملل در گفتگوهای ژنو تحت فشار قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن اظهار داشت: پایگاه «اللبنات» که توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن هدف قرار گرفت بزرگترین پایگاه آموزش تروریست ها به شمار می رفت.

وی خاطرنشان کرد: گروه حاضر در ریاض [«عبد ربه منصور هادی» و طرفدارانش] با آتش بس در یمن مخالف هستند هر چند که توقف درگیری به نفع انصار الله نیست.

البخیتی در ادامه گفت: فرستاده سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن تحت فشار قرار داشت و در گفتگوهای ژنو از شخصیت مطلوبی برخوردار نبود.

وی افزود: آنچه در ژنو رخ داد در صورت تداوم بیانگر این خواهد بود که نقش سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن منفی است. روندی که سازمان ملل متحد در پیش گرفته است واضح نیست. جنبش انصار الله از تبانی سازمان ملل متحد در محاصره یمن تعجب می کند.

البخیتی اظهار داشت: بسیاری از کشتی های حامل مواد غذایی به دلیل محاصره بنادر یمن توسط عربستان سعودی نمی توانند در این بنادر پهلو بگیرند. علت اصلی شکست گفتگوهای ژنو تلاش برای استفاده ابزاری از آتش بس و از بین بردن دستاوردهای سیاسی است.

عضو شورای سیاسی انصار الله یمن تصریح کرد: در صورتی که کمیته های مردمی از شهرها عقب نشینی کنند ارتش این خلأ را پر خواهد کرد. مشکل اصلی در حال حاضر خلأ در قدرت اجرایی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: روندی که «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن در ژنو در پیش گرفت به نتیجه ای منجر نخواهد شد و چه بسا روند دیگری جایگزین شود.

محمد البخیتی با بیان این مطلب افزود: جنبش انصار الله آماده گفتگو، توقف درگیری و هر آنچه به نفع ملت یمن است می باشد.

کد N865016

وبگردی