آفتاب
عضو کمیسیون آموزش در گفتگو با مهر:

مجلس با استیضاح فانی دولت را پای کار حل مشکلات فرهنگیان می آورد

مجلس با استیضاح فانی دولت را پای کار حل مشکلات فرهنگیان می آورد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مجلس با استیضاح فانی می خواهد دولت را پای کار حل مشکلات وزارت آموزش و پرورش بیاورد.

حمید مشهدی عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در مقطع فعلی نیاز به کمک دارد گفت: تجربه دولت آقای احمدی نژاد حمایت از آموزش و پرورش بود که دوران ایشان تجربه بسیار خوبی برای فرهنگیان بود و اقدامات مناسبی در زمینه بیمه طلایی فرهنگیان، استخدام ها و افزایش حقوق فرهنگیان در چهار نوبت به دست آمد.

نماینده مردم دماوند با انتقاد از عدم توجه دولت فعلی به آموزش و پرورش گفت: در دولت فعلی هر موقع ما خواستار افزایش امکانات برای آموزش و پرورش شدیم عده ای آمدند و اطلاعات غلطی مبنی بر اینکه ۲۰ سال پیش دانش آموزان ۱۸ میلیون نفر بودند یا یک میلیون و ۲۰۰ معلم داشتیم امروز دانش آموزان ۱۲ میلیون هستند و یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلم داریم ارائه کردند.

وی با بیان اینکه این گونه توجیهات از زبان دولتمردان باعث گلایه نمایندگان و معلمان شده، گفت: در جلسه غیر علنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر آموزش و پرورش نیز نمایندگان این انتقاد را مطرح کردند، مشخص نیست اولین بار چه کسی این استدلال غلط را بیان کرد که تا امروز همه این شاخص را فریاد می کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ما ۲۰ سال پیش پژوهش سرا نداشتیم اما امروز ۳۳۰ هزار پژوهش سرا داریم. ۲۰ سال پیش تا الان حدود هزار و ۳۰۰ اداره آموزش و پرورش اضافه شده است.

نماینده مردم دماوند تصریح کرد: ۲۰ سال پیش مدارس ما دو تا سه شیفت دایر بودند اما امروز به جای سه شیفت مدرسه، سه مدرسه داریم که بنابراین سه برابر معلم نیاز است.

مشهدی عباسی افزود: ۲۰ سال پیش این تعداد هنرستان وجود نداشت. تفاوت هنرستان با دبیرستان از نظر تعداد معلمان بسیار زیاد است علاوه بر این اردوگاه ها و خانه های معلم نیز افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: ملاک برای ارزیابی کادر و دبیر در وزارت آموزش و پرورش، تعداد دانش آموزان نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نباید هشت ساعت کار معلم را با هشت ساعت کار کارمند پشت میزنشین مقایسه کرد و استدلال غلط مبنی بر اینکه معلمان تابستان ها تعطیل هستند را مطرح نمود، باید به الگوی کشورهای پیشرفته در میزان اهمیت وزارت آموزش و پرورش توجه کنیم.

نماینده مردم دماوند با تاکید بر اینکه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به خاطر انتقام گیری سیاسی نیست اظهار داشت: امروز به جهت عدم حمایت دولت از وزارت آموزش و پرورش همه دبیران با همه گرایش های سیاسی از مدیریت آموزش و پرورش ناراضی هستند. دولت به این وزارتخانه کمک نکرده و آن را رها کرده است و یک سال است که همه افزایش بودجه ها را به این وزارتخانه بسته اند.

وی تصریح کرد: مجلس با استیضاح فانی می خواهد دولت را پای کار حل مشکلات وزارت آموزش و پرورش بیاورد.

 

 

 

 

کد N864979

وبگردی