آفتاب
دبیرکل حزب ندای ایرانیان:

پرهیز از تقدیس نفرت و خشونت در تریبون‌های عمومی ضروری است

پرهیز از تقدیس نفرت و خشونت در تریبون‌های عمومی ضروری است

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت:‌ همه ما باید توجه کنیم که خندق‌ها و شکاف‌های عظیم قومیتی، فرهنگی و اجتماعی موجود در کشور می‌تواند به راحتی منجر به ترویج خشونت و تقدیس نفرت شود.

مجید فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: درباره افرادی که تریبون‌های عمومی را در اختیار دارند و صدای‌شان را از این طریق به مردم می‌رسانند و می‌توانند بر معادلات سیاسی، اقتصادی و ... کشور تاثیر بگذارند مواردی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: از جمله این موارد توجه به منافع ملی به جای تکیه بر منافع فردی و گروهی در سخنرانی‌ها از طریق تریبون‌های عمومی است. کشور ما ایران عزیز در حال حاضر از مشکلات متعدد ساختاری، اقتصادی و اجتماعی رنج می‌برد و متاسفانه علی رغم بهره‌مندی از منابع مختلف و تاریخ تمدن منحصر به فرد و همچنین علی رغم قرارداشتن در یک موقعیت سوق الجیشی مهم در چهارراه دنیا به دلایل متعدد نتوانسته‌ایم از فرصت‌های خدادادی که در اختیار ماست به نحو احسن استفاده کنیم.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در مولفه‌های متعدد توسعه‌ای در رتبه‌بندی های جهانی رتبه خوبی را نداریم و به همین دلیل با مشکلات متعدد اقتصادی و معضلات مختلف اجتماعی روبرو هستیم و تورم و بیکاری و مشکلات مربوط به مسائل اجتماعی و خانواده‌ها بخش کوچکی از این مشکلات قلمداد می‌شود.

فراهانی ادامه داد: با این وجود توجه به منافع ملی و توسعه و پیشرفت کشور و ورود در رقابت‌های جهانی و بین‌المللی و برطرف کردن مشکلات اساسی کشور می‌طلبد تا همه کسانی که تریبون‌های عمومی را در اختیار دارند به جای توجه به منافع فردی و گروهی اصل را بر منافع ملی، توسعه و پیشرفت کشور قرار دهند و از هرگونه سخن، بیان و اقدامی که منجر به این شود که منافع ملی و توسعه ملی کشور ما به خطر بیافتد اهتراز کنند.

وی همچنین ضرورت پرهیز از تقدیس نفرت و خشونت در تریبون‌های عمومی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: کلیه کسانی که از تریبون‌های عمومی استفاده می‌کنند باید متوجه این موضوع باشند که در بیان، گفتار و اعلام نظرات خود از هرگونه اقدامی که موجب ایجاد شکاف‌های قومیتی و فرهنگی می‌شود اجتناب کنند.

فراهانی اظهار کرد: ما در حال حاضر در منطقه‌ای هستیم که کشورهای همسایه بدترین وضعیت را دارند. شاهد هستیم که ترویج خشونت در این کشورها منجر به جنگ داخلی میان آن‌ها شده و یک از هم گسیختگی را در این کشورها ایجاد کرده است. حال دارندگان تریبون‌های عمومی با درس عبرت گرفتن از چنین فضایی ضمن قدرشناسی از فضای امن موجود کشور باید توجه کنند که وحدت ملی و گسترش دوستی و آشتی ملی را در کشورمان مدنظر قرار دهند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه همه ما باید توجه کنیم خندق‌ها و شکاف‌های عظیم قومیتی، فرهنگی و اجتماعی موجود در کشور می‌تواند به راحتی منجر به ترویج خشونت و تقدیس نفرت شود گفت: چنین روندی در نهایت سیکل معیوب خشونت را ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که نظارت بر عملکرد دارندگان تریبون‌ها باید به چه صورت باشد گفت: به نظر من باید در این راستا برخورد فرهنگی صورت بگیرد چرا که بسیاری از برخوردهای قضایی، امنیتی و نظارتی برخوردهای کافی و کامل و منتهی به مقصود نیستند.

فراهانی ادامه داد: باید درمقابل کسانی که به جای توجه به منافع ملی به منافع فردی توجه می‌کنند و به جای توجه به آشتی ملی تقدیس خشونت را دنبال می کنند نشنیدن حرف‌ها و بی توجهی را مدنظر قرار داد و درواقع از طریق عرضه و تقاضا محتوای این تریبون‌ها کنترل شود تا عملا خود به خود این حرکت‌ها کمرنگ و حذف شود.

انتهای پیام

کد N864959

وبگردی