آفتاب

تاکید وزیر دفاع آمریکا برای داشتن "رویکرد متعادل" در قبال روسیه

تاکید وزیر دفاع آمریکا برای داشتن "رویکرد متعادل" در قبال روسیه

وزیر دفاع آمریکا گفت: ناتو و ایالات متحده باید در قبال روسیه رویکرد قوی اما متعادل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به اروپا در جمع خبرنگاران گفت که نمی‌تواند مطمئن باشد روسیه موضع خود را تغییر می‌دهد بنابراین متحدان باید از یک رویکرد دو طرفه و همکاری با روسیه در برخی مسائل استفاده کنند و همزمان هم به تهاجم‌های مسکو واکنش نشان دهند.

وزیر دفاع آمریکا که قرار است این هفته برای اولین بار در نشست ناتو به عنوان وزیر دفاع ایالات متحده شرکت کند گفت که می‌خواهد رویکرد توازن آمریکا را که شامل تقویت توانایی نظامی اروپا برای بازدارندگی اقدامات نظامی روسیه است، مطرح کند.

سفر کارتر به اروپا در حالی صورت گرفت که انتظار می‌رود اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی خود علیه مسکو را تا ژانویه و با هدف اعمال فشار بر مسکو به خاطر اقدامات نظامی‌اش در شرق اوکراین ادامه دهد. همچنین سفر اشتون کارتر به اروپا در پی اعلام دولت روسیه در به کار گیری بیش از 40 موشک جدید بالستیک صورت می‌گیرد که مسکو را قادر می‌سازد تا از هر سیستم دفاع موشکی عبور کند.

اشتون کارتر همچنین احتمالا در برلین سخنرانی می‌کند، به استونی می‌رود و در نشست دفاعی ناتو هم حضور می‌یابد.

هدف اصلی سفر وی به اروپا درباره چگونگی رویارویی ایالات متحده، ناتو و سایر شرکا با دولت روسیه است. با این حال وزیر دفاع آمریکا گفت که بخشی از این سفر ارایه یک دستور کار جدید برای ناتو در مواجهه با تهاجم‌های روسیه در شرق اوکراین و به رسمیت شناختن نقش مهم مسکو در مذاکرات اتمی ایران، مقابله با داعش و دستیابی به راه حل سیاسی صلح آمیز در سوریه است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین قصد دارد تا با همتایان خود در اروپا درباره پیشنهاد واشنگتن در ارسال تانک‌های کافی به شرق اروپا، هاموی و تجهیزات نظامی دیگر صحبت کند.

این تجهیزات با هدف تعلیم و سایر برنامه‌های آموزشی ارسال می‌شوند اما هدف اصلی از این کار تقویت و تسریع واکنش ناتو در مقابله با بحران‌ها در منطقه است.

انتهای پیام

کد N864943

وبگردی