آفتاب
ابوترابی‌فرد:

هر کسی که تابلو قرآن را بالا ببرد شایسته دریافت منابع نیست

هر کسی که تابلو قرآن را بالا ببرد شایسته دریافت منابع نیست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تخصیص منابع به دستگاه‌های دارای بهره‌وری بالا، گفت: هر کسی که تابلو قرآن را بالا ببرد شایسته دریافت منابع نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، در همایش تجلیل از دستگاه‌ها و استان‌های قرآنی برتر به بیان برخی ویژگی‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن آن هم با هدف تربیت انسان است؛ ویژگی دیگر این ماه آن است که ماه صدور فرمان روزه به عنوان یک عامل انسان‌ساز است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که «ماه مبارک رمضان، ماه تلاقی انسان و قرآن است» تصریح کرد: قرآن در این ماه نازل شده است تا انسان به عنوان مهمان برگزیده خداوند در یک مأموریت ویژه حضور داشته باشد. این مأموریت که حاوی دو دستور برپا داشتن روزه و نماز است، نباید هیچ وقت مورد غفلت واقع شود.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح پایش فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها، اظهار کرد: این گامی که برداشته شده از یک سو مهمترین گام برای دستیابی به اهداف تعیین شده است، در این بین باید برخی کلیدواژه‌ها همچون پایش دقیق هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های اداره کشور را مورد توجه قرار داد؛ چرا که کلید برون‌رفت از تنگناهای اقتصادی و مفاسد مدیریتی می‌تواند در این پایش قرار داشته باشد.

وی با بیان این‌که «در عرصه فعالیت‌های فرهنگی برای منابع مورد نیاز هیچ محدودیتی نباید وجود داشته باشد» بیان کرد: البته باید هزینه‌ها و منابع را به دستگاه‌ها و نهادهایی تخصیص داد که از توانایی، کارایی و بهره‌وری بالا برای هزینه درست آن منابع و تحقق ماموریت‌ها در راستای آن اهداف، بهره‌مند هستند. انجام پایش دستگاه‎های قرآنی کشور راهی برای رسیدن به این هدف است.

تخصیص منابع مورد نیاز واقعی برای تحقق اهداف

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به لزوم صورت گفتن پایش‌های علمی و مستند اشاره و اظهار کرد: اگر این کار به شایستگی انجام شود و با یک پایش علمی، مستند و قابل دفاع میزان کارایی و سطح بهره‌وری نهادها را برای استفاده بهینه از منابع در راستای تحقق اهداف در دست داشته باشیم، می‌توانیم به سمت اهداف مورد نظر حرکت کنیم.

ابوترابی‌فرد با تأکید بر این‌که «رسیدن به این هدف مشروط به بودجه‌ریزی عملیاتی در این حوزه است» گفت: باید مدیران و مسئولان کشور عزم خود را در راستای توسعه فرهنگ قرآن و رشد فرهنگ در جامعه اسلامی جزم کرده و از تخصیص منابع مورد نیاز واقعی برای تحقق اهداف دریغ نکنند تا در نهایت بتوانیم به ارتقای فعالیت‌ها امیدوار باشیم.

وی ضمن تجلیل از فعالیت‌های حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای به ثمر رساندن پایش فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها و نهادها اظهار کرد: مسیر گسترش شایسته فرهنگ قرآنی و استفاده از منابع برای تحقق ماموریت‌ها و دستیابی به اهداف تعیین شده را می‌توان با این پایش محقق کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی بر این باور هستم که با توجه به نقش فرهنگ در ارتقای مدیریت و سلامت جامعه و با توجه به نقش قرآن در ارتقای فرهنگ و سلامت مدیریتی، نباید برای تخصیص منابع مورد نیاز در توسعه فرهنگ هیچ حد و مرزی قائل شد، البته همان طور که گفته شد با این قید که اعتبارات در اختیار نهادها و دستگاه‌های توانمند و با بهره‌وری بالا قرار گیرد.

ابوترابی‌فرد با اشاره به این‌که «هر کس که تابلو قرآن را برداشت و بالا برد شایسته دریافت منابع نیست» اظهار کرد: متأسفانه وضعیت کشور اکنون این گونه نیست، اگر منابع تخصیص یافته در اختیار نهادهای توانمند قرار گیرد، می‌توانیم به سمت هدف مطرح شده حرکت کنیم.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم این کار ارزشمند با یک روش قابل دفاع و متکی بر دانش و با بالاترین سطح از کارایی، ما را به این هدف نزدیک‌تر کند.

انتهای پیام

کد N864932

وبگردی