آفتاب
ویکی لیکس:

بن علی به دنبال بازگشت به عرصه سیاسی در تونس است

بن علی به دنبال بازگشت به عرصه سیاسی در تونس است

اسناد افشا شده توسط پایگاه ویکی لیکس از وزارت خارجه عربستان نشان می دهد رئیس جمهوری مخلوع تونس به دنبال بازگشت به عرصه سیاسی در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی21، بر اساس اسناد افشا شده توسط پایگاه ویکی لیکس، رئیس جمهوری مخلوع تونس گفته است: دولت تونس به دنبال روشی برای مهار حزب او و ایجاد کانالی برای گفتگو با اوست که این تماس از طریق عبد الستار مسعودی نماینده دولت تونس و اکرم عازوری وکیل بن علی صورت گرفته است.

طبق سند ویکی لیکس، مسعودی به وکیل بن علی گفته است که از طرف دولت تونس مأمور هماهنگی با او جهت مذاکره در چارچوب آشتی ملی است که رئیس جمهوری مخلوع نسبت به این مسئله ابراز تمایل کرده است.

این سند در تاریخ 28 مارس 2012، توسط سعود الفیصل وزیر امور خارجه وقت عربستان به ملک عبد الله پادشاه وقت ارسال شده است. گفتنی است پایگاه ویکی لیکس روز جمعه 70 هزار سند از مکاتبات وزارت امور خارجه عربستان با سفارتخانه های این کشور در کشورهای جهان را افشا کرد.

این پایگاه اعلام کرده است که این تنها بخشی از 500 هزار سندی است که از وزارت خارجه عربستان در اختیار دارد و به صورت تدریجی همه این اسناد را منتشر خواهد کرد.

 

 

 

 

کد N864817

وبگردی