آفتاب

کلینیک ترک اعتیاد الکل در بیمارستان فرشچیان همدان راه‌اندازی می‌شود

کلینیک ترک اعتیاد الکل در بیمارستان فرشچیان همدان راه‌اندازی می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی کلینیک ترک اعتیاد الکل در بیمارستان فرشچیان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان دکتر "محمدرضا عبادیان" یک‌شنبه 31 خرداد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، با بیان اینکه 10 تا 15 زنان به علت دردهای جسمی دچار اعتیاد به موادمخدر شده‌اند، افزود: 20 درصد زنان برای کسب لذت، 24 درصد به علت کنجکاوی‌های ساده، 9 درصد کمبود عاطفی و دو درصد خارج از ضوابط درگیر این معضل بزرگ شده‌اند.

وی ادامه داد: از دیگر دلایل مهم دچار شدن افراد به اعتیاد، فقدان شناخت و چیستی موادمخدر، اراده ضعیف و کم‌طاقت بودن زنان در برابر مشکلات بوده که افراد را مستعد و آماده درگیر شدن با این مشکل بزرگ می‌کند.

اعتیاد زنان پنج درصد از اعتیاد جامعه را خود اختصاص داده است

دکتر عبادیان با تاکید بر اینکه اعتیاد زنان پنج درصد و مردان 95 درصد از اعتیاد جامعه را خود اختصاص داده است، اظهار کرد: اعتیاد زنان درصد کمی بوده اما باید به صورت جدی‌تری به این موضوع توجه شود چرا که زنان مسئول تربیت فرزندان و تدبیر امور منزل بوده و ستون خانواده را تشکیل می‌دهند و تاثیر بسزایی در نسل‌های بعدی نیز خواهند گذاشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از موادمخدر را ارائه آموزش به افراد دانست، تصریح کرد: براساس آمار تعداد زنان متاهلی که به وسیله همسرانشان درگیر اعتیاد می‌شوند بیشتر از دختران مجرد است و این موضوع بر مسائل فردی و خانوادگی افراد تاثیر منفی فراوانی می‌گذارد.

در حال حاضر بعضی از عطاری‌های استان اقدام به فروش متادون می‌کنند

دکتر عبادیان در بخش دیگری با بیان اینکه در حال حاضر بعضی از عطاری‌های استان اقدام به فروش متادون می‌کنند، یادآور شد: مراکزی به غیر از مراکز مجاز در همدان از جمله سرگذر و برخی از عطاری‌ها اقدام به فروش متادون کرده که با عطاری‌های مجاز برخورد و مراکز غیرمجاز را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد چرا که این موضوع بسیار فراگیر شده است.

وی با اشاره به مراکز دارای مجوز از جمله MMT و کمپ‌ها تصریح کرد: تا کنون 10 مورد این مراکز کاهش سهمیه و دو مورد نیز قطع سهمیه داشتیم که باید این مراکز کیفیت خود را افزایش دهند که به شدت در استان زیر ذره‌بین هستند و قرار است که یک جلسه نیز در کمپ‌ها برگزار شود.

کلینیک ترک اعتیاد الکل در بیمارستان فرشچیان همدان راه‌اندازی می‌شود

دکتر عبادیان در ادامه از راه‌اندازی کلینیک ترک اعتیاد الکل در بیمارستان فرشچیان همدان خبر داد و افزود: در بخش روان‌پزشکی، بیمارانی که بر اثر مصرف شیشه دچار جنون شده‌اند طی سال‌های اخیر چند 10 برابر شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم برای ترک اعتیاد به الکل راهی مناسب پیدا کنیم چرا که ترک الکل بسیار راحت‌تر از ترک شیشه و انواع موادمخدر است اما با توجه به اینکه در ساعات اولیه ترک، علائم کشنده‌ای ظاهر می‌شود بنابراین هیچ کس نباید به تنهایی اقدام به این کار کرده و بهتر است این عمل زیر نظر پزشک باشد.

از افزایش قیمت شیشه استقبال می‌کنیم

دکتر عبادیان با تاکید بر اینکه از افزایش قیمت شیشه استقبال می‌کنیم افزود: مصرف شیشه تنها تبعات روحی و جسمی نداشته بلکه در مسائل اخلاقی و خانوادگی نیز تاثیرات زیادی به دنبال دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان تصریح کرد: متادون برای ترک شیشه جایگزین خوبی نبوده اما افرادی که به صورت ژنتیکی قرار بوده که معتاد باشند باید به چیزی که کمترین معضل را دارد، اعتیاد پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N864530

وبگردی