آفتاب

حق‌شناس: شهید بهشتی حزب را مهم می‌دانست

حق‌شناس: شهید بهشتی حزب را مهم می‌دانست

یک عضو حزب اعتماد ملی گفت: شهید بهشتی در روزی که به شهادت رسید به عنوان رئیس قوه قضائیه و رئیس عالی شورای قضایی و همچنین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی بود. یعنی در حالی که سمت رسمی داشت حزب را هم مهم می‌شمرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد حق‌شناس در نشست خبری مراسم سالگرد بزرگداشت شهدای حزب جمهوری اسلامی، گفت: امروز سه دهه از آن اتفاق یعنی فاجعه هفتم تیر گذشته است. مسأله شهادت بزرگمردی از نظریه‌پردازان جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است. شخصیتی که در مدت کوتاه حضور ایشان از پس از پیروزی انقلاب توانست آثار زیادی پس از مدیریت خود تا به امروز بر جای بگذارد. در واقع صدقه جاریه‌ای است که تا به حال ادامه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ایشان مدبر مجلس خبرگان قانون اساسی بودند که امروز ما آن را به عنوان مهمترین و بزرگترین سند بالادستی در جمهوری اسلامی ایران می‌شناسیم. امیدواریم بتوانیم تمام بندهای این قانون را بدون معطلی اجرا کنیم.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: شهید بهشتی در روزی که به شهادت رسید به عنوان رئیس قوه قضائیه و رئیس عالی شورای قضایی و همچنین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی بود. یعنی در حالی که سمت رسمی داشت حزب را هم مهم می‌شمرد. ایشان حزب را معبد خود معرفی کرده بودند. به این جمله کمتر توجه شده است.

این استاد دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: از طرف رئیس قوه قضائیه برای شهید بهشتی به عنوان رئیس قوه قضائیه بزرگداشت‌هایی در نظر گرفته شده اما از سمت احزاب به عنوان نیروهای حد فاصل مردم و حکومت این کار صورت نگرفته است.

انتهای پیام

کد N864316

وبگردی