آفتاب
در ضیافت شام پوتین

صفدر حسینی: روسیه مناسبات سیاسی و اقتصادی‌اش را با کشورهای دوست توسعه دهد

صفدر حسینی: روسیه مناسبات سیاسی و اقتصادی‌اش را با کشورهای دوست توسعه دهد

رییس صندوق توسعه ملی ایران پیشنهاد کرد روسیه در واکنش به تحریم‌ها مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با کشورهای دوست توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید صفدر حسینی، رییس صندوق توسعه ملی کشورمان که در راس هیاتی به منظور شرکت در نوزدهمین همایش اقتصادی بین‌المللی سن پترزبورگ در روسیه به سر می‌برد، به همراه رییسان 25 صندوق ملی از سایر کشورها در ضیافت شام با ولادمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در سخنانی با اشاره به تجارب ایران در شرایط تحریم گفت: روسیه نیز می‌تواند با تکیه بر این تجارب خط مشی اقتصادی خود را که بر پایه اقتصاد مقاومتی طرح‌ریزی شده ترسیم و وابستگی این کشور را به دنیای غرب کاهش دهد.

وی با بیان شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله تکیه بر توان داخلی و بهبود محیط کسب و کار، پیشنهاد کرد روسیه در مقام عکس‌العمل به تحریم‌های اعمالی غرب، مناسبات سیاسی و اقتصادی خود را با سایر کشورهای دوست توسعه دهد.

پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز در پاسخ به اظهارات رییس صندوق توسعه ملی ایران اظهار کرد: روسیه با ایران همسایه بوده و بیش از یک قرن روابط دیپلماتیک بین دو کشور برقرار است. ما روابط خوبی با ایران داریم و ضروری است این روابط را توسعه داده و این مناسبات را وارد فاز جدیدی کنیم.

مراسم افتتاحیه رسمی نشست بین‌المللی اقتصاد در سن‌پترزبورگ روسیه با سخنان سرگئی پریخودکو، معاون نخست‌وزیر روسیه و مدیر کمیته سازماندهی این نشست کار خود را آغاز کرد.

ده‌ها میزگرد، مناظره و گفت‌وگو در زمینه‌هایی از قبیل انرژی هسته‌ای، حمل و نقل، تجارت بین‌الملل و اشتغال در حاشیه این نشست برگزار شد.

سال گذشته بیش از ۷۵۰۰ شرکت کننده به همراه ۱۵۰۰ خبرنگار از سراسر جهان در این نشست شرکت کرده بودند.

هیاتی از جمهوری اسلامی ایران در قالب دو تیم از صندوق توسعه ملی و دیوان محاسبات کشور در نشست سن پترزبورگ شرکت کرد.

دیدار با رییس دیوان محاسبات روسیه و امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دیوان محاسبات ایران و روسیه از برنامه‌های هیات ایرانی در حاشیه همایش مذکور است.

انتهای پیام

کد N864266

وبگردی