آفتاب
نماینده مهریز:

عظمت تشییع جنازه شهدا یکی از الطاف الهی بود

عظمت تشییع جنازه شهدا یکی از الطاف الهی بود

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: عظمت تشییع جنازه شهدا تصادفی نبود بلکه یکی از الطاف الهی بود که در حساس‌ترین موقعیت این انقلاب به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دخیل عباس زارع زاده مهریزی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: یک حادثه مبارک در آستانه ماه مبارک رمضان و در تهران قهرمان در جوار خانه ملت اتفاق افتاد که یک تصادف نبود، بلکه یکی از الطاف الهی در حساس ترین دوره انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و دو مکتب انسان ساز را متذکر و به تمام معنا به نمایش گذاشت.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم در ادامه افزود: نمایشگاه تشیع پیکر شهیدان قهرمان جایگاه روزهای محرم و عاشورا و شهادت را که عظیم ترین قدرت این نظام است، یادآور شد، در همین زمینه امام شهیدان فرمودند: "هرچه داریم از محرم و صفر است" و این جز مکتب شهادت چیزی دیگر را تداعی نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) آفریننده حماسه عاشورا در یک جمله خلاصه کردند و فرمودند "می میرم و هستی ام را قربانی می کنم ولی دست در دست ظالم نمی دهم" و این را با قطرات خون خود امضا کرد. ایشان کار را برای تثبیت آن تا جایی رساند که کودکش را نیز قربانی کرد.

وی با اشاره به اتفاقی که 27 سال پیش به وقوع پیوست یعنی جنگ تحمیلی،‌ تصریح کرد: مردم به رهبری امامی شجاع و خدامحور برپا خواستند و در مقابل سختی‌ها و تحریم‌ها صدها هزار شهید و جانباز این انقلاب را قربانی کردند و اخم به ابرو نیاوردند؛ ملت ایران حاضر شدند بهترین جوانانشان را مظلومانه همچون شهیدان غواص دست بسته و فریادگر زنده در خاک مدفون کنند اما دست از خروش علیه ظلم و شیطان بزرگ برندارند.

زارع زاده مهریزی تأکید کرد: امروز همگان شاهد باشند چگونه مردم از قشرهای محروم اما دلباخته در گرما عرق و اشک را بر گونه جاری کرده و فریاد برآوردند که "نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا"، این واقعیت را به سکانداران مذاکره گوشزد نمایید که ملت ایران در مذاکره چیزی جز کرامت را جویا نیستند و هرگز لقمه نانی را با خفت از گلو فرو نخواهند داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در زمان تحریم و سختی با دشمن سازش نکردیم و یادگاران دفاع مقدس را با عظیم‌ترین تسلیحات نظام و ظریف‌ترین علوم و تفکر هدیه امت کردیم، اما زیر بار ذلت نرفتیم و در مقابل آمریکای ذلیل که امروز در اوج ذلت شاهد برچیده شدن آخرین خیمه مدافعش یعنی سعودی نحس در خاورمیانه هستیم، هرگز زانو نزدیم.

وی اظهار کرد: فصل دوم این حرکت در طلیعه ماه رمضان اتفاق افتاد که به ما گوشزد کند در ماهی که مکتب و هستی ما انسانیت است، رمضان است که انسان را وادار به جنگ با نفس و خود محوری می نماید و روح خدا محوری و تقوا را پرورش می دهد؛ یعنی با تقوا باید خود را در خدا فانی کرد.

دخیل عباس زارع زاده در پایان تصریح کرد: در طول انقلاب شاهد همه سختی‌ها و ددمنشی‌های دشمنان بودیم که به برکت شهادت طلبی و توسل به پروردگار دفع شد؛ لذا از عزیزانی که درصدد دفاع از حقوق ملت برآمدند تقاضا دارم گذشته افتخار آمیز را تابلوی آینده خود قرار دهند و هرگز در مقابل دشمن سر فرو نیاورند و از حقوق ملت عزیز دفاع نمایند.

انتهای پیام

کد N864212

وبگردی