آفتاب

داعش؛ بازوی اجرایی عربستان در اقدامات تروریستی علیه منطقه

داعش؛ بازوی اجرایی عربستان در اقدامات تروریستی علیه منطقه

گزارش‌های سازمان "عدالت و توسعه"، یکی از سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط در زمینه پژوهش‌های تروریسم بین‌الملل حاکی از این است که دستگاه اطلاعات عربستان از داعش برای اجرای طرح‌های تروریستی خود در کشورهای منطقه و سرکوب شیعیان کمک می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، در گزارش سازمان عدالت و توسعه تاکید شده است که دستگاه اطلاعات عربستان از داعش در عراق و سوریه کمک می‌گیرد.

براساس این گزارش اعضای داعش و همچنین نیروهایی از گروه سوری "جیش‌الاسلام" به صورت محرمانه وارد خاک عربستان می‌شوند تا دست به حملاتی علیه شیعیان در داخل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، کویت و بحرین بزنند تا بر شیعیان در این کشورها اعمال فشار کرده و آنها را به مهاجرت وا دارند و مانع از بین‌المللی شدن مساله نقض‌ حقوق شیعیان در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شوند.

در این گزارش آمده است که عربستان ظرف سال‌ها تعدادی از شبه‌نظامیان سلفی را در داخل پاکستان و افغانستان آموزش داد که از جمله آنها گروه "جندالله" و دیگر گروه‌ها بودند که هدف از این اقدام اجرای عملیات تروریستی در داخل ایران، لبنان، عراق و سوریه بوده است.

در این گزارش همچنین فاش شده است که عربستان از این گروه‌ها برای جنگ با انصارالله یمن بهره می‌گیرد و از آنها در قالب "مقاومت مردمی علیه انصارالله" استفاده می‌کند.

همچنین در این گزارش اعلام شده که سازمان اطلاعات عربستان، نیروهای القاعده در یمن را برای جنگ با حوثی‌ها آماده می‌کند.

در همین حال زیدان القنائی، سخنگوی بخش اطلاع‌رسانی سازمان عدالت و توسعه عنوان داشت که شکست مذاکرات یمن و شکست سخت عملیات "طوفان قاطع" عربستان علیه یمن منجر شد که عربستان فشارهایی بر مصر برای آشتی با اخوان المسلمین تحت نظارت آمریکا اعمال کند تا از این طریق اخوان‌المسلمین را برای جنگ رسانه‌ای و نظامی با حوثی‌ها در یمن به کار بگیرد.

در این گزارش نسبت به نقش عربستان در انجام ترورهای گسترده علیه شخصیت‌های برجسته ایرانی و شیعه و شخصیت‌های دینی در داخل کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله بحرین و عربستان با کمک گرفتن از داعش و همچنین اجرای حکم‌های اعدام علیه تعدادی از شخصیت‌های دینی شیعه و در راس آن نمر باقر النمر، روحانی برجسته عربستانی اشاره شده است.

انتهای پیام

کد N863979

وبگردی