آفتاب

برگزاری راهپیمایی ضددولتی در ونزوئلا

برگزاری راهپیمایی ضددولتی در ونزوئلا

معترضان ونزوئلایی علیه دولت کاراکاس دست به راهپیمایی خیابانی گسترده زده و خواستار تعیین تاریخ برای برگزاری انتخابات و آزادی فعالان اپوزیسیون شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این جمعیت 500 نفری در خیابان‌های کاراکاس، پایتخت ونزوئلا علیه دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری دست به راهپیمایی زده و خواستار آزادی دو فعال اپوزیسیون شامل لئوپولدو لوپز شدند که از 24 مه 2015 در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

همسر لوپز دراین راهپیمایی خطاب به معترضان گفت: اگر می‌خواهید همسرم به اعتصاب غذای خود پایان دهد زمانی را برای انتخابات اعلام کنید.

انتخابات میان‌دوره‌ای در سال‌جاری میلادی قرار است در ونزوئلا برگزار شود اما هنوز تاریخ دقیق آن اعلام نشده است مادورو تاکید دارد هر زمان که لازم باشد تاریخ این انتخابات را اعلام می‌کند.

منتقدان می‌گویند مادورو می‌خواهد تا لحظه آخر تاریخ زمان برگزاری را به تاخیر بیندازد تا بتواند اپوزیسیون را حذف کند.

لوپز با درخواست اعلام زمان دقیق انتخابات میان‌دوره‌ای و حضور ناظران بین‌المللی در ونزوئلا دست به اعتصاب غذا زده است.

وی که 44 سال دارد، در یک زندان نظامی واقع در حومه کاراکاس و از زمان دستگیری‌اش در فوریه 2014 به اتهام دامن زدن به خشونت‌هایی که 43 کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت، در حبس به سر می برد.

مادورو انتقادها علیه رویکرد خشن خود در قبال مخالفانش را رد کرده و اقتصاد رو به وخامت ونزوئلا را عامل این درگیری‌ها و تنش‌ها دانست.

انتهای پیام

کد N863909

وبگردی