آفتاب

افشای سرقت نفت از سوی مافیای کردی در عراق

افشای سرقت نفت از سوی مافیای کردی در عراق

ایرنا نوشت:

یک عضو پارلمان کردستان عراق روز شنبه از ناتوانی وزارت نفت اقلیم در جلوگیری از دزدیدن نفت کردستان عراق خبر داد.

سوران عمر عضو پارلمان اقلیم، از لیست جماعت اسلامی کردستان عراق، در صفحه شخصی خود در فیس بوک، نوشت: نفت در اقلیم کردستان عراق، چندین مسئول کرد را به مافیا تبدیل کرده است، به نحوی که نفت کردستان عراق بین اعضای دفتر سیاسی دو حزب حاکم بر کردستان عراق تقسیم شده است.

سوران عمر می نویسد: هر ماه 20 میلیون دلار از نفت عین زاله بنام پیشمرگه دزدیده می شود، بدون این که وزیر منابع طبیعی حکومت اقلیم کردستان عراق که از سوی بنده در جریان این موضوع قرار داده شده است، واکنشی نشان دهد.

این عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق اضافه می کند: در برخی از مناطق، شبانه دستگاه کنترل ارسال نفت خاموش و دهها تانکر نفت دزدیده می شود.

سوران عمر تاکید می کند که 3 ماه است این اطلاعات را در اختیار وزیر منابع طبیعی حکومت اقلیم کردستان عراق قرار داده است، اما مشخص شده که وی هیچ توانی برای نظارت بر فعالیت های نفتی اعضای دفتر سیاسی دو حزب حاکم ندارد.

این عضو پارلمان اقلیم کردستان عراق در خاتمه تصریح می کند؛ این سیاست نفتی حکومت اقلیم کردستان عراق است که عده ای مافیا بر آن سایه انداخته اند.

حکومت اقلیم با دولت مرکزی عراق ، اختلافات زیادی دارند که از جمله آن اختلاف بر سر فروش نفت منطقه اقلیم است. حکومت محلی کردستان عراق در حال حاضر نفت را بدون اجازه دولت مرکزی می فروشد.

5252

کد N863873

وبگردی