آفتاب

کمیته‌های امنیتی؛ ابزار جدید ریاض برای هدف گیری فعالان سیاسی

کمیته‌های امنیتی؛ ابزار جدید ریاض برای هدف گیری فعالان سیاسی

یک منبع آگاه فاش کرد وزارت کشور عربستان کمیته‌های امنیتی عالی‌رتبه‌ای را با هدف اجرای طرح از میان برداشتن فعالان سیاسی شرکت‌کننده در جنبش‌های مسالمت‌آمیز استان شیعه نشین "القطیف"، تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری مرآه الجزیره، یک منبع آگاه با اعلام این خبر تاکید کرد که محمد بن نایف، ولیعهد و وزیر کشور عربستان شخصا نظارت مستقیم بر تشکیل کمیته‌های امنیتی و پیگیری روند فعالیت آنها را برعهده دارد.

همچنین نشست‌هایی با حضور مسوولان امنیتی در استان "القطیف" صورت گرفته تا چارچوب مشخصی درخصوص چگونگی فعالیت کمیته‌های مکلف به از بین بردن فعالان سیاسی مشخص شود؛ فعالانی که اعلام شده اسامی‌شان در لیست 23 فرد تحت تعقیب دولت قرار دارد.

در همین راستا حقوقدانان عربستانی از دستگاه‌های امنیتی خواستند تا حادثه تیراندازی در شهرک «العوامیه» را که به کشته شدن یک شهروند انجامید مورد بررسی قرار دهند.

سعید الخباز، عضو سابق شورای محلی استان القطیف از روایت‌هایی که از حادثه تیراندازی شده ابراز تعجب کرد و خواهان «مسوولیت‌پذیری در امور جنایی» شد.

همچنین محمد النمر، یک فعال حقوقی ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های امنیتی هویت قاتل و دلایل رفت و آمد وی با همکارانش در العوامیه را روشن کند.

وی گفت که هوشیاری و آگاهی ساکنان القطیف پس از انفجارهای اخیر «القدیح» و «العنود» ارتقا یافته است.

النمر از جوانان خواست تا در صورت مشاهده یک تروریست وی را دستگیر و به نیروهای امنیتی تحویل دهند.

انتهای پیام

کد N863722

وبگردی