آفتاب

نماینده سازمان ملل در شورای امنیت برای از سرگیری مذاکرات یمن

نماینده سازمان ملل در شورای امنیت برای از سرگیری مذاکرات یمن

در پی شکست دور اول مذاکرات طرف‌های یمنی در ژنو، نماینده سازمان ملل در مذاکرات صلح این کشور راهی شورای امنیت شده تا هم گزارش مذاکرات شکست‌خورده را به اعضای این شورا ارائه دهد و هم زمینه را برای برگزاری نشستی کارآمدتر برای حل بحران این کشور آماده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، اسماعیل ولد الشیخ احمد، نماینده سازمان ملل در مذاکرات صلح یمن روز شنبه راهی نیویورک شد تا با اعضای شورای امنیت درخصوص تحولات یمن گفت‌وگو کند و از این نهاد قدرتمند سازمان ملل برای برگزاری نشستی دیگر که بتواند امیدهای بین‌الملل برای پایان دادن به رنج ملت یمن را به واقعیت نزدیک‌تر کند.

ولد الشخ احمد در پایان دور اول مذاکرات یمن در ژنو که با پافشاری دو طرف بر مواضعشان با شکست مواجه شد، گفت که همچنان امیدوار است که بتواند بحران یمن را سیاسی حل کند.

وی گفته بود که همین که توانستیم طرف‌های یمنی را بر سر میز مذاکره بنشانیم خود پیروزی بزرگی است گرچه همچنان خونریزی‌ها در یمن بیداد می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود شورای امنیت طی چند روز آینده موعد دیگری را برای همکاری ولد الشیخ احمد برای برگزاری نشست دیگری با طرف‌های یمنی مشخص کند.

انتهای پیام

کد N863596

وبگردی