آفتاب

راهپیمایی بزرگ انگلیسی‌ها علیه ریاضت اقتصادی در لندن

راهپیمایی بزرگ انگلیسی‌ها علیه ریاضت اقتصادی در لندن

هزاران تن از انگلیسی‌ها امروز(شنبه) در مرکز شهر لندن راهپیمایی کردند تا اعراض خود را به برنامه‌های ریاضت اقتصادی و کاهش هزینه‌های دولت کشورشان که فشار فراوانی را بر فقرا تحمیل می‌کند، اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تن از تظاهرکنندگان انگلیسی امروز یک راهپیمایی بزرگ ضد ریاضت اقتصادی را در لندن برگزار کردند. این نخستین اعتراض عمومی علیه دولت دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از زمان پیروزی وی در انتخابات سراسری است.

از جمله شرکت‌کنندگان این تظاهرات، سیاستمداران مخالف دولت، روسای اتحادیه های تجاری و مشاهیر شامل خوانندگان و بازیگران بودند که در منطقه مالی لندن دست به راهپیمایی زدند.

سازمان‌دهندگان این راهپیمایی که نام آن را "اکنون به ریاضت پایان دهید" گذاشتند، آن را یکی از بزرگترین تظاهرات اعتراضی انگلیس در سال‌های اخیر ارزیابی کردند. تجمع پایانی این راهپیمایی در مجاورت پارلمان انگلیس برگزار شده و قرار است راهپیمایی مشابهی نیز در شهر گلاسکوی اسکاتلند برگزار شود.

خبرگزاری فرانسه تعداد شرکت‌کنندگان این راهپیمایی را چندین هزار نفر برآورد کرد.

این معترضان خواهان توقف و بازگشت طرح‌های کاهش هزینه تحمیل شده از سوی دولت‌ ائتلافی قبلی انگلیس و دیگر تدابیر ریاضت اقتصادی پیشنهاد شده توسط جورج آزبورن، وزیر دارایی این کشور شدند.

این تظاهرات بیشتر حال و هوای یک فستیوال را داشت و معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها شعارهای اعتراضی نوشته شده بود از مبدا بانک انگلستان شروع به راهپیمایی کرده و در جریان آن از کنار بانک "رویال اکسچنج"(Royal Exchange) نیز عبور کردند.

روی این پلاکاردها نوشته شده بود: "ریاضت هیچ سودی ندارد"، " نه به کاهش هزینه‌ها"، "محافظه‌کاران را اخراج کنید" و " ریاضت یک جنگ طبقاتی است".

پس از پیروزی چشمگیر دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در انتخابات پارلمانی 7 مه، از این پیروزی به عنوان مجوز تصویب برنامه ریاضت اقتصادی محافظه‌کاران انگلیس و تداوم کاهش هزینه‌های عمومی به منظور مقابله با کسری بودجه حدود 90 میلیارد پوندی این کشور یاد شد.

سیاست‌های ریاضت اقتصادی ائتلاف حاکم انگلیس شامل کاهش حدود 20 میلیارد پوندی هزینه‌های رفاهی می شود که در طی پنج سال آینده نیز دستخوش 12 میلیارد پوند کاهش دیگر نیز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N863412

وبگردی