آفتاب

روسیه تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا را محکوم کرد

روسیه تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا را محکوم کرد

روسیه امروز(شنبه) اقدام اتحادیه اروپا در تمدید تحریم‌هایش علیه مسکو در واکنش به الحاق شبه‌جزیره کریمه را محکوم کرد و آن را "باج‌خواهی" دانست.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه همچنین گفت که تسلیم فشارها برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین نخواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: مناطق کریمه و سواستوپل بخشی از خاک فدراسیون روسیه هستند. زمان آن رسیده این حقیقت را که نمی توان به شیوه باج‌گیری اقتصادی و سیاسی تغییر داد، بپذیریم.

در این بیانیه تصریح شد: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو هیچ دورنمایی ندارند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد صریح از تصمیم روز جمعه اتحادیه اروپا به منظور تمدید تحریم‌ها علیه روسیه، این اقدام را یک تبعیض خوانده و آن را با "نمونه‌های تاریخی مجازات دسته‌جمعی ملت‌ها" مقایسه کرد.

روسیه در مارس 2014 شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد. در پاسخ به این اقدام روسیه اتحادیه اروپا اقدام به تحریم رهبران شورشیان حامی روسیه در اوکراین و همچنین آن دسته از مقامات روس که متهم به دسیسه‌چینی برای الحاق کریمه به روسیه کرده بود، کرد.

تصمیم روز جمعه اتحادیه اروپا تحریم‌هایی که در ژوئن 2014 مورد پذیرش قرار گرفته بودند را پوشش داد. بر اساس این تصمیم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه تا ژوئن 2016 ادامه خواهند یافت.

انتهای پیام

کد N863405

وبگردی