آفتاب
ریوران در گفتگو با مهر:

آمریکا از سردمداران حمایت از تروریسم است/مجازات حمایت از مظلومان

آمریکا از سردمداران حمایت از تروریسم است/مجازات حمایت از مظلومان

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکا از لیست تروریسم خود به عنوان یک ابزار استفاده می کند و این لیست هیچ ارزش دیگری ندارد.

حسین رویوران، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتشار گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا مبنی اینکه ایران در منطقه از گروه های تروریستی حمایت می کند، گفت: این اقدام جدیدی از سوی آمریکا نیست.

وی افزود: یک اختلاف جدی بین ایران و آمریکا در مساله تروریست وجود دارد. ایران از فلسطین و جنبش مقاومتی حمایت می کند که سرزمینش اشغال شده است و از حق مقاومت مشروع برخوردار هستند. آمریکا این رفتار را تروریسم می داند و این در حالی است که رفتار یک رژیم آدم کش مانند اسرائیل را عادی تلقی می کند.

رویوران گفت: اسرائیل از تروریسم در سوریه و عراق حمایت می کند و به نیروهای تندرو سلاح و آموزش می دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه آمریکا رفتار دوگانه شدیدی دارد، اظهار داشت: اگر بحث کشتار غیرنظامیان مطرح است، گروه های تروریستی در عراق و به ویژه در سوریه این اقدام را انجام می دهند که مورد حمایت آمریکا است.

وی تاکید کرد: آمریکا از لیست تروریسم خود به عنوان یک ابزار استفاده می کند و این لیست هیچ ارزش دیگری ندارد.

رویوران با اشاره به اینکه آمریکا یکی از سردمداران حمایت از تروریسم است، تصریح کرد: سازمان منافقین که ۱۷ هزار نفر را در ایران ترور کرده است، مورد حمایت آمریکا است. رهبران این گروهک تروریستی به کنگره رفتار و آمد می‌کنند و با مقامات آمریکایی دیدار دارند.

وی خاطرنشان کرد: غرب و  آمریکا در مقوله تروریسم بر اساس منافع عمل می کنند. حزب الله، حماس و جهاد اسلامی گروه های مقاومتی هستند که در جنگ های ۳۳ روزه لبنان و ۵۱ روزه غزه، مقاومت آنها نشان داده شد. آمریکا معادله را یکطرفه می بیند.

این کارشناس مسائل خارومیانه ادامه داد: اینکه اسرائیل، فلسطینی ها را تحت آتش بس قرار می دهد، مجازاتی ندارد و مورد حمایت آمریکا است، اما حمایت از مظلومان دارای مجازات است.

کد N863171

وبگردی