آفتاب

هزینه 700 هزار دلاری سفر خانواده اوباما به ایتالیا و انگلیس بر دوش مالیات دهندگان آمریکایی

هزینه 700 هزار دلاری سفر خانواده اوباما به ایتالیا و انگلیس بر دوش مالیات دهندگان آمریکایی

آمار و ارزیابی های دولت آمریکا نشان می‌دهد که هزینه "تور فرهنگی" بانوی اول آمریکا به همراه دو دختر و مادرش به ایتالیا و انگلیس دست کم 547 هزار دلار خرج بر روی دست مالیات دهندگان گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، این مبلغ شامل هزینه سفر میشل اوباما، بانوی اول آمریکا، مادر و دو دخترش به لندن، میلان، وینچنزا و ونیز و هزینه‌های اقامتشان در جریان این سفر شش روزه است.

این مبلغ شامل اجاره خودرو برای خدمه، کارکنان و جزئیات امنیتی خانواده اوباما و همچنین خدمات سرویس مخفی و سفرهای همراهان برای آماده کردن مقدمات سفر وی نیست.

براساس یکی از قراردادهای وزارت امور خارجه آمریکا ، خانواده اوباما روز جمعه برای دو شب اقامت در یکی از هتل‌های ونیز 128 هزار و 781دلار خرج روی دست مالیات دهندگان گذاشت. گمان می‌رود که هزینه اقامت پنج یا شش روزه آن‌ها در میلان و لندن 321 هزار و 952 دلار خواهد بود.

خانواده اوباما با استفاده از هواپیمای C-32A نیروی هوایی آمریکا به لندن، میلان، وینچنزا و ونیز و مجددا به خانه سفر می‌کنند که هزینه هر ساعت پرواز آن 11 هزار و 92 دلار است و این سفر به طور کل نزدیک به 20 ساعت است.

هزینه‌های جانبی دیگر نیز شامل هزینه‌های غذا، سرویس مخفی، اجاره خودرو و سفرهای اولیه کارکنان برای مهیا کردن تدابیر امنیتی است.

با توجه به این هزینه‌های اضافی ممکن است این سفر بیش از 700 هزار دلار هزینه به همراه داشته باشد.

این در حالی است که درآمد سالانه خانواده‌های در سطح متوسط آمریکایی 51 هزار و 539 دلار است که تقریبا هزینه هر یک روز از این سفر دو برابر درآمد سالانه یک خانواده متوسط آمریکایی است.

انتهای پیام

کد N863148

وبگردی