آفتاب

ساخت راکتور هسته‌ای AP1000 توسط وستینگهاوس در برزیل

ساخت راکتور هسته‌ای AP1000 توسط وستینگهاوس در برزیل

شرکت هسته‌ای وستینگهاوس آمریکا و شرکت هسته‌ای (نوکلپ) برزیل تفاهم‌نامه ای را برای ساخت و نصب راکتور (AP1000) در برزیل به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلدنوکلیر نیوز، این تفاهم‌نامه بر روی بومی‌سازی فن‌آوری ساخت این راکتور در برزیل و جذب بازار کشورهای لاتین برای همکاری با وستینگهاوس متمرکز است.

این شرکت آمریکایی در این‌باره اعلام کرد:‌ ساخت راکتور هسته‌ای (AP1000) در برزیل باعث ایجاد هزاران فرصت شغلی با درآمد بالا، گسترش توانایی و ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای برزیل و حمایت و آموزش نسل بعدی متخصصان هسته‌ای که به دنبال ایجاد انرژی هسته‌ای پاک، ایمن و به صرفه در این کشور خواهد شد.

هم اکنون دو راکتور تحت فشار برزیل در منطقه «آنگرا» حدود 3 درصد از کل انرژی مورد نیاز این کشور را فراهم می‌کند.

سوخت هسته‌ای راکتور "آنگرا 1" با ظرفیت 626 مگاواتی توسط شرکت وستینگهاوس آمریکا و سوخت مورد نیاز راکتور "آنگرا 2" نیز توسط شرکت آلمانی kwu تامین می‌شود.

هم‌چنین شرکت هسته‌ای آروا فرانسه قرار است ساخت راکتور هسته‌ای "آنگرا 3" را از سال آینده آغاز کند.

برزیل قصد دارد 4 راکتور هسته‌ای را در دو سایت بسازد.

شرکت وستینگهاوس اعلام کرده است که برزیل قصد دارد تا سال 2050 برای تامین نیاز به انرژی روز افزون خود با ساخت چند پروژه دیگر، انرژی هسته‌ای را در کشور خود گسترش دهد.

فعالیت‌های کنونی شرکت هسته‌ای وستینگهاوس آمریکا شامل فراهم کردن پشتیبانی‌های فنی به شرکت گرداننده نیروگاه‌های هسته‌ای برزیل الکترو نوکلیر و نیز همکاری با شرکت نوکلپ در حوزه فن‌آوری‌های تولید تجهیزات هسته‌ای و تامین سوخت هسته‌ای راکتورهای هسته‌ای است.

انتهای پیام

کد N863137

وبگردی