آفتاب

رئیس سابق شاباک؛ رقیب آینده نتانیاهو در کسب کرسی نخست‌وزیری

رئیس سابق شاباک؛ رقیب آینده نتانیاهو در کسب کرسی نخست‌وزیری

رئیس سابق دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) اعلام کرد که تصمیم دارد وارد عرصه رقابت بر سر رهبری امور دولتی در اراضی اشغالی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، یو وال دیسکین، رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان این مطلب گفت که این تصمیمش ناشی از شرایط سیاسی و حزبی است که وی شاهد آن است؛ چراکه به نظر می‌رسد بیشتر اسرائیلی‌ها بنیامین نتانیاهو را به عنوان نخست‌وزیر نمی‌خواهند. اما با این وجود او را انتخاب می‌کنند چراکه جایگزینی برای او وجود ندارد.

دیسکین درباره این که در چارچوب چه حزبی می‌خواهد وارد فعالیت سیاسی خود شود، توضیحی نداد اما تمامی شواهد حاکی از این است که وی تصمیم دارد از طریق حزب "کارگر" وارد این تجربه شود.

در حال حاضر رهبری حزب کارگر را "اسحاق هرتزوگ" برعهده دارد. وی شخصیت قدرتمندی به شمار نمی‌آید که نتانیاهو را تهدید کند.

اما تلاش‌هایی از سوی حزب «آینده‌ای هست» به رهبری یائیر لایپد برای پیوستن به او وجود دارد.

دیسکین عنوان داشت که مساله اختلافات اسرائیلی و فلسطینی مهم‌ترین مساله‌ای است که باید ذهن اسرائیلی‌ها را مشغول کند چراکه سرنوشت آنها را برای نسل‌های آتی تعیین می‌کند. وی افزود: برخی معتقدند که دولت به جای تلاش برای حل و فصل منازعه‌ها، در حال اداره درگیری‌ است و عملا ما در روندی بی‌محتوا قرار دادیم و این امر هولناک است.

وی افزود: درهم آمیختن دو گروه ساکنان یهودیان و فلسطینی‌ها، باعث پنهان شدن رویای صهیونیزم در تشکیل "کشور دموکرات" می‌شود.

و اگر ما اقلیت شویم، عملی ساختن این رویا در این جا غیرممکن می‌شود. در حال حاضر اندیشه تشکیل دو کشور واقع‌گرایانه نیست. به همین دلیل باید رویکرد دیگری داشت. مثلا راه‌حلی منطقه‌ای را انتخاب کنیم. باید روابطمان با کشورهای عربی ساماندهی کنیم و مساله فلسطین را در داخل آن قرار دهیم.

انتهای پیام

کد N862997

وبگردی