آفتاب
در کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع تاکید شد

ضرورت محول شدن موضوع ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی به قوه مجریه

ضرورت محول شدن موضوع ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی به قوه مجریه

یکصد و پنجاه و نهمین جلسه کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر کبگانیان در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در این جلسه که به بررسی تشریح وظایف کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اختصاص داشت، گزارش مهمترین اقدامات و اولویت‌های در دست اقدام این کمیسیون ارائه شد.

در این گزارش به این موضوع اشاره شد که این کمیسیون در سال 89، با توجه به احساس نیاز به وجود این کمیسیون و با ادغام کمیته‌ آموزش عالی و نخبگان و ذیل هجده اولویت و دوازده شرح وظیفه آغاز به کارکرد.

در بخش دیگری از این گزارش، هماهنگی با ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به منظور بررسی و پیشنهاد اصول کلی و سیاست‌های حاکم بر مراکز علمی و آموزش عالی و ارائه نظریه‌های مشورتی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات مهم به منظور ارتقای جایگاه علم و فناوری به عنوان اهم برنامه‌ها و عملکردهای این کمیسیون مورد اشاره قرار گرفت.

در ادامه این گزارش، بررسی اساسنامه جشنواره علم و فناوری ربع رشیدی و تأثیرات متقابل فناوری و سبک زندگی هم از سایر اقدامات کمیسیون علمی و فناوری برشمرده شده است.

در ادامه جلسه کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و در بخش پیش از دستور پس از بحث و بررسی درمورد موضوع ساماندهی مسأله مالکیت صنعتی و ثبت اختراعات و علائم تجاری، از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درخواست شد تا در تصویب این لایحه، مفاد نقشه جامع علمی کشور مبنی بر محول شدن موضوع ثبت اختراعات و مالکیت صنعتی به قوه مجریه را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

کد N862807

وبگردی