آفتاب
به رغم محدودیت‌های رژیم صهیونیستی؛

هزاران فلسطینی در نخستین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی حضور یافتند

هزاران فلسطینی در نخستین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی حضور یافتند

200 هزار نمازگرار فلسطینی نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در مسجد الاقصی اقامه کردند. این در حالی بود که نزدیک به 2000 نفر از نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف قدس و به ویژه کوچه ها و محله های قدیمی این شهر مستقر شده بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از اداره اوقاف اسلامی قدس، با وجود تدابیر امنیتی شدید و استقرار بیش از 2000 پلیس صهیونیستی در محله های مختلف قدس، نزدیک به 200 هزار نمازگزار فلسطینی در نخستین نماز جمعه مسجد مبارک الاقصی در ماه مبارک رمضان شرکت کردند.

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی، یوحنان دانینو بازرس کل پلیس صهیونیستی و موشه ادری فرمانده ارتش صهیونیستی در منطقه قدس برای بررسی اوضاع به گشت زنی در شهر اشغالی قدس پرداختند.

منابع فلسطینی قدس اعلام کردند که هزاران نفر از اهالی کرانه باختری از نخستین ساعات صبح روز جمعه با عبور از ایست بازرسی‌های نظامی رژیم صهیونیستی خود را به مسجد الاقصی رساندند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرده بود که نزدیک به 70 هزار فلسطینی در نماز تراویح اولین شب ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی شرکت کرده بودند.

در همین حال، عزام الخطیب، مدیر کل اوقاف قدس عنوان داشت: از کرانه باختری 120 هزار تن برای اقامه نماز آمده بودند، تسهیلاتی برای نخستین بار حاصل شد، اما کافی نیست، ما می‌خواهیم که مردم در طول سال و نه فقط در رمضان برای ادای نماز بیایند و سن و سال دیگر مطرح نباشد، ما خواهان برخورداری از آزادی در انجام عبادت‌ها هستیم.

همچون سال‌های پیشین نیز، پلیس فلسطین دوشادوش پلیس رژیم صهیونیستی برای کنترل بر گروه‌های فلسطینی در قلندیا و ایست بازرسی رام الله و ایست بازرسی بیت لحم فعالیت می‌کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونستی نیز در این خصوص اعلام کرد که ارتش و پلیس اجازه ورود فلسطینی‌های بالای 40 سال به کرانه باختری را بدون کسب مجوز دادند، اما هیچ مانع در مورد سن و سال را بر زنان تحمیل نکردند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اجازه ورود اتوبوس‌های فلسطینی از کرانه باختری به قدس را می‌دهد که این امر برای نخستین بار از زمان انتفاضه دوم صورت گرفته است، اما نمازگزاران فلسطینی طبق عادت هر سال بدون اتوبوس وارد قدس شدند.

در همین حال، لوبا سمری، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی تعداد نمازگزارن را حدود 80 هزار تن برآورد کرد و عنوان داشت: حدود 48 هزار فلسطینی از گذرگاه‌های کرانه باختری وارد قدس شدند تا در مسجد الاقصی نماز اقامه کنند. تعداد نمازگزاران به صورت کلی به حدود 80 هزار تن رسید.

انتهای پیام

کد N862784

وبگردی