آفتاب

درخواست فدراسیون جهانی دفاع از فعالان حقوق بشر برای بازنگری در حکم علی سلمان

درخواست فدراسیون جهانی دفاع از فعالان حقوق بشر برای بازنگری در حکم علی سلمان

فدراسیون جهانی دفاع از فعالان حقوق بشر تجدیدنظر در حکم صادر شده علیه شیخ علی سلمان و محاکمه وی براساس ملاک‌های بین‌المللی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المنار لبنان، نیکولاس آگوستینی، نماینده فدراسیون جهانی دفاع از فعالان حقوق بشر در سازمان ملل اعلام کرد: ارزیابی ما این است که نقض حقوق بشر در بحرین برنامه‌ریزی شده و دارای ساختاری ماهیتی است و در این کشور تضمین‌هایی برای حمایت از حقوق متهمان و نیز محاکمه‌های عادلانه وجود ندارد و در مقابل شاهد بازداشت‌های بی‌دلیل، اتهامات پیچیده و محکومیت‌های باطل علیه چهره‌های برجسته مخالف همچون شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق هستیم.

آگوستینی ادامه داد: لازم است در مورد حکمی که علیه شیخ سلمان صادر شده بازنگری شده و محاکمه وی در چهارچوب ملاک‌های بین‌المللی صورت گیرد و به خواسته‌های جامعه جهانی مبنی بر ایجاد تغییرات ریشه‌ای در بحرین از جمله تغییرات در دستگاه قضایی پاسخ داده شود.

رئیس سازمان مدافعان حقوق بشر در ژنو نیز با ابراز تعجب از حکم صادره در حق شیخ علی سلمان گفت: با پیگیری این موضوع با کمک برخی از اعضای هیات دفاعی متوجه شدم شیخ علی سلمان حق دفاع از خود را در محاکمه نداشته است.

آگریدی در ادامه بر نگرانی جدی سازمان‌های حقوقی نسبت به تهدیداتی که علیه فعالان حقوق بشر صورت گرفته تاکید کرد و گفت: قصد دارم برای حفظ جان مسوولان و مدافعان حقوق بشر اقداماتی فوری و ویژه‌ای را حین بازگشت آنان به بحرین در پیش گیرم.

انتهای پیام

کد N862644

وبگردی