آفتاب

شورای امنیت حملات به مساجد صنعا را محکوم کرد/درخواست کمک 1.6 میلیارد دلاری سازمان ملل

شورای امنیت حملات به مساجد صنعا را محکوم کرد/درخواست کمک 1.6 میلیارد دلاری سازمان ملل

شورای امنیت در بیانیه‌ای حملات تروریستی به مساجد صنعا را که ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، محکوم کرد. در همین حال سازمان ملل اعلام کرده که 21 میلیون یمنی نیاز فوری به امدادرسانی و دریافت کمک‌های انسانی دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سبأنت، اعضای شورای امنیت در این بیانیه‌ اعلام کردند که تروریسم با تمامی مظاهر آن یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها علیه صلح و امنیت بین‌المللی به شمار می‌آید و هرگونه اقدامات تروریستی فعالیت‌هایی جنایتکارانه هستند که صرف‌نظر از انگیزه‌هایشان، نمی‌توان آنها را توجیه کرد.

شورای امنیت به عزم خود برای مبارزه با تمامی مظاهر تروریسم در جهان تاکید و اعلام کرد که باید عاملان، سازمان‌دهندگان و حامیان مالی این حملات محاکمه شوند.

از سوی دیگر، سخنگوی سازمان ملل در کنفرانس خبری اعلام کرد که این سازمان خواهان فراهم کردن یک میلیارد و 600 میلیون دلار برای مقابله با فاجعه قریب الوقوع انسانی در یمن است.

سازمان ملل در بیانیه‌ای در این خصوص تاکید کرد که بیش از 21 میلیون یمنی نیاز فوری به حمایت و امدادهای انسانی دارند که این تعداد 80 درصد ساکنان یمنی را تشکیل می‌دهند و این میانگین، فاجعه انسانی را امری قریب‌الوقوع در کشوری می‌کند که فقیرترین کشور جهان بوده است.

همزمان فرمان حق، معاون سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل عنوان داشت که از میان 22 استان یمن 19 استان وارد مرحله بحرانی یا وضعیت فوق‌العاده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که تعداد شهروندان یمنی نیازمند کمک‌های فوری از زمان تشدید درگیری‌ها در پایان مارس به میزان 17 درصد افزایش یافته است.

فرمان حق عنوان داشت که یمن نیاز مبرمی به آتش‌بس انسانی و افزایش امکان دستیابی به کمک‌های انسانی دارد.

انتهای پیام

کد N862533

وبگردی